کرونا در چین/ احتمالا ظرف یک هفته، ۳۷ میلیون نفر به کووید مبتلا می‌شوند

تهران- ایرنا- برآورد مقامات بهداشتی چین نشان می‌دهد این هفته احتمالا نزدیک به ۳۷ میلیون نفر چینی به کووید-۱۹ مبتلا می شوند که بزرگترین شیوع جهانی کرونا بشمار می‌رود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از بلومبرگ، براساس برآوردهای مقامات ارشد بهداشتی چین، احتمالا در این هفته نزدیک به ۳۷ میلیون نفر چینی به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که بزرگترین شیوع جهانی کرونا بشمار می رود.

بر اساس گزارش یک نشست داخلی کمیسیون بهداشت ملی چین که روز چهارشنبه برگزار شد، احتمالا ۲۴۸ میلیون نفر یا نزدیک به ۱۸ درصد از جمعیت این کشور، در ۲۰ روز اول ماه دسامبر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

گفته می شود برچیدن سریع محدودیت‌های مرتبط با برنامه کووید صفر از سوی مقامات منجر به گسترش بی رویه زیرسویه های بسیار مسری اومیکرون در میان افراد با سطوح بسیار پایین ایمنی شده است.

«چن کین» اقتصاددان ارشد شرکت مشاوره داده "مترودیتا تک"، پیش بینی می کند که موج کنونی کرونا در چین از اواسط دسامبر تا اواخر ژانویه (اوخر آذر تا اوایل بهمن) در اکثر شهرها به اوج خود می رسد. براساس داده های این شرکت مشاوره چینی، برداشته شدن مقررات کرونایی دلیل ابتلای روزانه ده‌ها میلیون نفر به کووید است.

گزارش ها حاکی است در حال حاضر چین با چالش جدی ناگهانی پس از کنار گذاشتن مقررات کووید صفر روبرو شده و بیمارستان های این کشور از جمله پکن و شانگهای با جهش ناگهانی بیماران مواجه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha