شمار شهرستانهای با وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به چهار شهر کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی از پنج شهر به چهار شهر کاهش یافته است.

دکتر محمد پهلوان کاشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شهرستان‌های خلیل‌آباد، رشتخوار، کوهسرخ و گناباد در وضعیت زرد کرونایی هستند.

وی ادامه داد: باقی شهرستانهای خراسان رضوی شامل ۲۹ شهرستان مشهد، باخرز، بجستان، بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، جوین، چغتای، چناران، گلبهار، خواف، خوشاب، داورزن، درگز، زاوه، سبزوار، ششتمد، سرخس، صالح آباد، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات، مه ولات، نیشابور و زبرخان در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک هیچ یک از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار ندارند.

پهلوان افزود: تداوم همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون نقش موثری در کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۸۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۶۷۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۴۰۶ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۵۷۴ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۹۵ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۷۵ دُز رسیده است.

هم اکنون سه شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۹۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۴ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد، یک شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۶۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha