بیش از ۳۳ هزار کارت ملی هوشمند در گیلانغرب صادر شد

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره ثبت احوال گیلانغرب گفت: ۳۳ هزار و ۳۴۲ قطعه کارت ملی هوشمند از مجموع ۴۳ هزار و هفت مورد درخواست صدور کارت در این شهرستان صادر شده است.

«شبنم قطره‌ای» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع کارت‌های ملی هوشمند صادر شده یک هزار و ۸۲۱ مورد آن مربوط به ۹ ماه گذشته است.

وی اظهار کرد: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۱۱ هزار و ۲۶۸ مورد خدمات در اداره ثبت احوال این شهرستان به متقاضیان انجام شده است.

رییس اداره ثبت احوال گیلانغرب همپچنین با اشاره به فعال‌سازی برخی خدمات سامانه هویت یکتا گفت: شهروندان می توانند در منزل در کمترین زمان اطلاعات خود را ثبت و یا ویرایش نمایند و افزودن اطلاعات از طریق این درگاه رایگان و نیازی به مراجعه به دفاتر خدماتی نیست.

قطره‌ای ادامه داد: پایگاه اطلاعات خانواده از طریق این سامانه ایجاد شده تا هر شخص به آخرین اطلاعات خود، والدین، همسر و فرزندان دسترسی پیدا کند.

وی ثبت نام کارت هوشمند ملی از طریق تلفن همراه، تغییر نشانی افراد، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، سامانه مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات ثبت احوال و قوانین و مقررات ثبت احوال را ۹ مورد خدمات از طریق سامانه مذکور بیان کرد.

او اضافه کرد: هم اکنون چهار مورد از این خدمت از طریق سامانه فعال و طی روزهای آینده دسترسی به مابقی بخش های این سامانه نیز امکان پذیر می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha