ضرورت توسعه مهدهای هلال‌احمر و مدارس امدادونجات با همکاری آموزش و پرورش

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر دانش‌آموزان را سفیران امدادرسانی خواند و بر لزوم همکاری با وزارت آموزش‌وپرورش در راستای توسعه مهدهای غنچه‌های هلال و ساخت مدارس امدادونجات با هدف ارتقای آموزش‌های امدادی تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در حاشیه نشست اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت آموزش‌وپرورش با جمعیت هلال‌احمر افزود: محور اصلی اقدامات جمعیت هلال‌احمر، آموزش امدادی و خصوصیات بشردوستانه به داوطلبان است؛ به‌گونه‌ای که طبق سند گام دوم انقلاب به تغییر سبک زندگی بیانجامد.

وی با تاکید بر این که هدف جمعیت هلال‌احمر این است که تا پایان سال به جذب و ثبت‌نام داوطلبان بپردازد تا سال آینده ساماندهی و آموزش آنها انجام شود، از این وزارتخانه خواست تا با همکاری یکدیگر در جذب داوطلبان کمک کنند زیرا مشارکت در آموزش و ساماندهی داوطلبان در راستای اجرای گام دوم انقلاب است؛ اتفاقی که می‌تواند در قالب کانون‌های دانش‌آموزی رقم بخورد.

کولیوند با اشاره به توسعه کانون‌های دانش‌آموزی در مراکز آموزشی افزود: هدف هلال احمر، توسعه سرمایه‌های دانش‌آموزی است و با این کار با توجه به اثرگذاری زیاد مدارس در کاهش آلام بشری به افزایش ارائه خدمات امداد و نجات کمک می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه مدارس جزو استراتژیک‌ترین مکان‌ها هستند زیرا در زمان بروز بحران از توزیع اقلام امدادی تا مدیریت بحران و اسکان اضطراری در این مکان انجام می‌شود، دانش‌آموزان را سفیران امدادرسانی خواند و تاکید کرد که با توجه به آموزش‌هایی که در کانون‌های دانش‌آموزی ارائه می‌شود، همه مربیان، والدین و اولیای مدارس هم می‌توانند با لزوم امدادرسانی آشنا شوند.

وی با اشاره به آموزش ۹۰ هزار مربی و شرکت حدود هشت هزار مدرسه در طرح دادرس گفت: لازم است آموزش‌ها توسعه یابد و این توسعه با برگزاری جشنواره، مسابقه و آموزش‌های ترکیبی و با برنامه‌های مشترک بین وزارت آموزش‌وپرورش و جمعیت هلال‌احمر اتفاق می‌افتد.

کولیوند با اشاره به لزوم توسعه اخلاق بشردوستانه در میان دانش‌آموزان، ادامه داد: هلال احمر مرکزی به نام بیمارستان نورافشار را دارد که طبق نظر واقف به کودکان دارای نیاز ویژه خدمات می‌رساند، دانش‌آموزان می‌توانند در این مرکز حاضر شوند و با فرهنگ کمک به دیگران و اخلاق بشردوستانه آشنا شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: ظرفیت‌های بی‌شماری در قالب فعالیت‌های آموزشی، مذهبی، تربیتی، زیستی و تغییر اقلیم و ورزشی وجود دارد که می‌توان با برگزاری اردوهای مشترک آموزش و پرورش و جمعیت به سرانجام برسد و حتی این برنامه‌ها به صورت بین‌المللی هم برگزار شود.

کولیوند پیشنهاد داد که وزارت آموزش‌وپرورش در طرح غنچه‌های هلال که در مهدهای کودک‌ انجام می‌شود، مشارکت بیشتری داشته باشد همچنین با کمک این وزارتخانه، مدرسه امدادونجات احداث شود و همکاری ویژه‌ای بین کانون دانش‌آموزی و انجمن‌های اولیاومربیان به وجود بیاید تا آموزش امدادی توسعه یابد و حضور کارشناسان هلال‌احمر در وزارتخانه می‌تواند کمک بسزایی در توسعه آموزش داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha