احراز هویت مراجعان ۲۰۰ نهاد در خراسان رضوی را ثبت احوال انجام می‌دهد

مشهد-ایرنا- مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: در حال حاضر این اداره کل مراحل احراز هویت مراجعان ۲۰۰ دستگاه اجرایی دولتی و خصوصی را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قنبری روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: سازمان ثبت احوال در سالیان اخیر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را در قالب اسناد الکترونیکی بایگانی این شرایط را فراهم نموده تا بیشتر دستگاههای اجرایی مراحل احراز هویت را در کمترین زمان ممکن و با دقت بالا انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی طرح "سهیم" یا سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان، بیان کرد: سازمان ثبت احوال کشور در راستای توسعه خدمات الکترونیک و یکسان سازی اطلاعات هویتی شهروندان، این سامانه را در اختیار عموم مردم قرار داده است و در اختیار دستگاههای خدمات‌رسان می‌گذارد.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در خصوص توزیع کارت ملی هوشمند اظهار داشت: هم اکنون درصد بالایی از کارت های ملی درخواست شده تحویل متقاضیان شده است و تاخیر اندک کنونی در تحویل، به دلیل توقف تولید کارت خام در گذشته و حجم بالای تقاضاها بر می‌گردد.

قنبری با انتقاد از برخی دستگاه های دولتی بخاطر عدم پذیرش رسیدهای کارت ملی هوشمند عنوان کرد: اعتبار رسید کارت ملی همانند اصل کارت ملی است و دستگاهها موظف به پذیرش آن هستند. بنا بر دستور مراجع قضایی اداراتی که این رسید را به رسمیت نشناسند مرتکب تخلف شده و امکان پیگیری آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۹ دفتر پیشخوان در استان اقدامات کارت های هوشمند را انجام می دهند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر قوانینی در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است که در آن وظیفه هر دستگاه بویژه ثبت احوال را برای آمایش اتباع غیرمجاز کشور در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha