پیش بینی ورود روزانه ۲۰ هزار زائر به کرمان در سومین سالگرد شهادت سردار دلها

کرمان - ایرنا - فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: پیش بینی می شود روزانه حدود ۲۰ هزار زائر برای شرکت در سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی طی سال جاری به کرمان سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدعلی نظری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بیت الزهرا (موقوفه سپهبد شهید سلیمانی) افزود: زائران سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه در کرمان به صورت رایگان اسکان داده خواهند شد.

وی از اهالی کرمان خواست در راستای اسکان زائران سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی به کمک ستادهای مردمی بیایند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه ستاد گرامیداشت سومین سالگرد شهید سلیمانی در این استان با ۱۷ کمیته راه اندازی شده است تصریح کرد: کمیته های مردمی این ستاد با ۱۳ کارگروه کار خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: کمیته مردمی ستاد سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۲۱ برنامه شاخص در شهر کرمان و برنامه هایی نیز در شهرستان ها برگزار خواهد کرد.

سردار نظری با تشریح برنامه های سومین سالگرد سردار دلها در گلزار شهدای کرمان بیان کرد: برنامه ها در گلزار شهدای کرمان در سه نوبت صبح، عصر و شب با دعای ندبه و کمیل، سخنرانی و مداحی برگزار می شود و روز ۱۳ دی ویژه برنامه "ساعت شهادت" و ۱۲ دی ماه نیز تجمع هیات های مذهبی در این مکان خواهیم داشت.

سردار نظری همچنین با بیان اینکه به مناسبت ایام فاطمیه برنامه های مختلف در بیت الزهرای شهید سلیمانی در حال برگزاری است افزود: ویژه برنامه های محفل غم، سوگ یار، یاد جاودانه، شب خاطره، محفل انس با قرآن، مسابقه وصیت‌نامه و غیره در محل بیت الزهرای موقوفه شهید سلیمانی در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کار کمیته ستاد اسکان مردمی است ادامه داد: این کمیته در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، کار اسکان زائران و پذیرایی روزانه ۲۰ هزار نفر را در خانه های زائر، مساجد و تکایا انجام می دهد و پیش بینی شده در صورت افزایش تعداد زائران، از ظرفیت سازمان ها و نهادها استفاده شود و پیش بینی پخت غذا و تحویل به ستاد اسکان انجام شده است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم بیش از ۴۰ سال عمرشان را برای خدمت به مردم گذاشتند و خود را فدای مردم کرد، اما برای خود چیزی نمی خواست گفت: امسال با شعار "جان فدا" سومین سالگرد شهادت حاج قاسم را برگزار می کنیم.

۱۱ روز در سوگ هزار و دوازدهمین شهید کرمان

وی اظهار داشت: امسال برنامه های سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی به مدت ۱۱ روز از هشتم تا ۱۸ دی در سه مکان گلزار شهدا، مصلی امام علی(ع) و بیت الزهرای شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: برنامه های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با دعای کمیل در روز پنجشنبه هشتم دی ماه در گلزار شهدای کرمان آغاز می شود و با برگزاری اجلاسه پایانی در روز ۱۸ دی ماه در مصلی امام علی(ع) به اتمام می رسد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی طی ۲ سال گذشته تاکید کرد: با حضور هیات ها، سازمان ها و گروه های مردمی آسیب شناسی لازم برای برگزاری مراسم انجام شد تا نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود و تلاش های بسیار انجام دادیم تا سومین سالگرد به بهترین نحو اجرا شود.

تدارک نرم افزار راهنمای زائر در ورودی های شهر

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: نرم افزار "دیار مرد میدان" و ایستگاه های "از من بپرس" در ورودی های اصلی شهر کرمان برای راهنمایی زائران سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی نیز پیش بینی و راه اندازی شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات و تدارک کمیته مواکب سومین سالگرد شهادت سردار دلها بیان کرد: ۲۸۰ موکب در ایام سالگرد در کرمان راه اندازی می شود که تعداد ۲۱۲ موکب در گلزار شهدا، ۶۰ موکب در سطح شهر کرمان و هشت موکب در ورودی های اصلی استان مستقر می شود.

وی گفت: راه اندازی ایستگاه های پذیرایی در تمام ورودی های اصلی شهر کرمان و پخت غذا به منظور توزیع از طریق موکب ها نیز پیش بینی شده است.

اجرای پروژه های محرومیت زدایی طی هفته مقاومت در کرمان

سردار نظری با اشاره به روحیه مردم یاری و مردم یاوری حاج قاسم افزود: رزمایش گروه جهادی پزشکی، اجرای پروژه های محرومیت زدایی در شهرستان ریگان، افتتاح پروژه های آبرسانی در ۶۳ روستای نرماشیر و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در گلزار شهدا از جمله اقدامات کمیته محرومیت زدایی ستاد گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان است.

وی همچنین پویش نذر خون، رزمایش کمک های مومنانه و معیشتی، توزیع جهیزیه، اجتماع گروه های جهادی از جمله دیگر اقدامات کمیته محرومیت زدایی عنوان کرد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با تشریح برنامه های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای مدافع سلامت، گردهمایی تقریب مذاهب، گردهمایی فرزندان شهدا، اساتید و دانشجویان و نخبه های شهر کرمان، گردهمایی یاد یاران، بچه ها و همرزمان حاج قاسم از سراسر کشور و اجلاسیه اصلی در مصلی کرمان برگزار می شود.

۱۵ برنامه شاخص در ایام سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود

وی بیان کرد: ۱۵ برنامه شاخص در کمیته شهرستان های سومین سالگرد حاج قاسم، شامل یادواره شهدای مدافع حرم در بردسیر، سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین پورجعفری در گلباف، یادواره عشایر در جیرفت و رابر، همایش آیین برادری و کرسی های تلاوت و کمک های مومنانه اجرا می شود.

سردار نظری ادامه داد: تشکیل بزرگترین کانال خبری و تحلیلی در روبیکا، پخش کمیک موشن هزار و دوازدهمین نفر، مسابقه سواد رسانه ای سردار دل ها، مستندهای کوتاه، تولید کتاب صوتی از چیزی نمی ترسیدم، تولید مستند مقایسه مالک اشتر و سردار دل ها، شب خاطره خبرنگاران و عکاسان، شب شعر، و پخش برنامه از رادیو مقاومت از جمله برنامه های ستاد رسانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی محسوب می شود.

سردار نظری با تشریح برنامه های کمیته فرهنگی سالگرد اظهار داشت: ۱۹ عنوان برنامه در کمیته ورزشی و برنامه های متعدد در کمیته فرهنگی از جمله رویداد روایت حبیب، نقل قاسم در رابطه نقش شهید سلیمانی در عملیات والفجر هشت و افتتاحیه جشنواره عمار به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: همچنین اجرای تئاتر صحنه ای و خیابانی، اجرای جشنواره علمدار، اولین کنفرانس مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید سلیمانی و دومین جشنواره سراسری شعر سرو و برگزاری جشنواره ملی شعر نگین سلیمانی و ۱۶ کرسی تلاوت قرآن برای ایام سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: روایتگری در ۲۵۰ مدرسه، برگزاری آیین ازدواج آسان ۵۰۰ زوج کرمانی و تدارک ۱۸ موکب اسکان بانوان زائر از اقدامات کمیته بانوان ستاد سومین سالگرد شهادت سردار دلها در این استان است.

ایمن سازی گلزار شهدای کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: در کمیته عمرانی و یادمان نیز نهایی کردن فاز نخست ساماندهی گلزار شهدا و ایمن سازی این مکان با متلاشی کردن سنگ ۴۰ تنی در کوه های صاحب الزمان (عج)، نصب ۱۰ بخاری، آماده سازی پارکینگ ضلع غربی گلزار شهدا و ساماندهی گلزار شهدای ۱۷ دی انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین در کمیته تبلیغات و فضاسازی سومین سالگرد شهدی سلیمانی، چاپ راهنمای زائر به تیراژ پنج هزار نسخه، فضاسازی و نصب پرچم و المان های حاج قاسم، نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر کرمان انجام می شود.

پیگیری برای ثبت هفته مقاومت و تعطیلی کرمان در ۱۳ دی

سردار نظری افزود: در روز ۱۳ دی ماه همایش پیاده روی از میدان شهدا تا گلزار شهدای شهر کرمان به یاد تشییع جنازه میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: پیگیر ثبت هفته مقاومت و تعطیلی شهر کرمان در روز ۱۳ دی هستیم.

وی همچنین به آمادگی کمیته های بهداشت، امنیت، ایمنی و نظارت و بازرسی ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دیماه ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha