۴ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84979988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: مدیریت مصرف انرژی در گرو مشارکت همگانی است

اصفهان- ایرنا - استاندار اصفهان با تاکید براینکه مدیریت مصرف انرژی با همکاری همگانی میسر می‌شود، گفت: برای مدیریت مصرف انرژی باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و برای اجرای آن بخش‌های مختلف خانگی، خدماتی، ادارات و صنایع بسیج شوند.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی، روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان با موضوع بررسی مدیریت مصرف گاز که در استانداری برگزار شد، افزود: باید مصوبات هر جلسه در نشست بعدی دنبال و هر جلسه با ارائه گزارش و بررسی مصوبات جلسات گذشته آغاز شود تا به نتایج مورد نظر برسیم.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در مدیریت مصرف انرژی گفت: صدا و سیمای مرکز اصفهان مانند گذشته اما با جدیت بیشتر باید در ساعات پربیننده خود با انتشار برنامه‌های موثر و جذاب، مردم را به مدیریت مصرف انرژی دعوت کند.

استاندار اصفهان افزود: شورای اطلاع رسانی استان نیز باید در این زمینه ورود کند تا با همراهی رسانه‌ها، مردم مدیریت مصرف انرژی را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی در باره مدیریت مصرف انرژی در بخش مصارف خانگی گفت: در این بخش گزارش هایی بدست ما می‌رسد که باید برای مدیریت آن تدابیری اتخاذ کنیم زیرا معنایی ندارد که عده‌ای از هموطنان ما از سرما بلرزند و عده‌ای دیگر به مصرف انرژی بی‌توجهی کنند.

مرتضوی افزود: در راستای مدیریت مصرف در بخش خانگی، افرادی که انرژی بی‌رویه مصرف می‌کنند باید شناسایی و بصورت قاطع با آنها برخورد شود.

وی در باره مصرف انرژی در صنایع نیز استان گفت: دعوت صنایع به کاهش و مدیریت مصرف انرژی ضروریست و بنا نیست که شریان‌‎های اصلی صنعت آسیب ببیند از این رو می‌طلبد تا صنایع نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم در سطح ملی از تأمین مصرف انرژی صنایع دفاع کنیم.

استاندار اصفهان از صنایع خواست تا اگر قصد تعمیر دارند این فصل را برای عملیات تعمیرات خود انتخاب کنند و از طرفی صنایع پُرمصرف برنامه‌ریزی و چشم انداز کوتاه و بلندمدت خود برای مدیریت مصرف را به مدیریت بحران استانداری ارائه دهند تا در سال آینده با برنامه‌ای مشخص در باره آن تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش خدمات نیز رستوران‌ها، آموزشگاه‌ها، تالارها، هتل‌ها و دیگر بخش‌ها باید مورد رصد قرار بگیرند و گزارش پیگیری این اماکن در جلسات بعدی ارائه شود.

مرتضوی در باره مدیریت مصرف انرژی در ادارات نیز گفت: مدیریت مصرف از مدیر مجموعه آغاز شود تا کارمندان نیز به تابعیت از او، کاهش مصرف انرژی را در اولویت مسوولیت‌های خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران نیز جلساتی را در شهرستان ها داشته باشند و از ظرفیت مناطق خود برای پیگیری مصوبات ستاد استفاده کنند تا بتوانیم کمترین مشکلات را داشته باشیم.

استاندار افزود: بهبود راندمان صنایع، نیروگاه‌ها و سایر مجموعه‌هایی که از گاز استفاده می‌کنند نیز باید در اولویت برنامه‌های استان در افق چشم‌انداز بلندمدت قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha