۴ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84980037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرمسئول روزنامه کیهان: همه نگرانی دشمن از اقتدار ایران اسلامی است

اصفهان - ایرنا- مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: همه نگرانی دشمن از اقتدار کشورمان است و بهمین دلیل به جنگ نرم و شناختی که هدف اصلی آن ایجاد ناامیدی در بین مردم نسبت به نظام و آینده است، دست می زند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شریعتمداری روز یکشنبه در نشست " جهاد تبیین با موضوع تحلیل مسائل روز و منطقه" که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه و از طریق فضای مجازی برگزار شد، افزود: دشمنان داخلی و خارجی در آشوب های اخیر بهم پیوند خوردند و جنگ احزاب بوجود آمد همانطور که فتنه ۸۸ هم جنگ احزاب بود و همه دشمنان تصمیم گرفتند که فعلا اختلافات خود را کنار بگذارند و باهم متحد شوند.

وی با بیان اینکه فوت مهسا امینی با آشوب هایی که پس از آن بوجود آمد، متوازن نبود، ادامه داد: اما دیدیم که همه وارد شدند و سعی کردند از آن، یک نقطه برای شروع کار خود بسازند.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ عبرت هایی داشت که راه را برای ما باز می کند، تصریح کرد: ائتلاف سفید در فتنه ۸۸ و همچنین آشوب های اخیر بکار گرفته شد هرچند برخی از ابعاد آن باهم متفاوت بود اما مبنای آنها یکیست.

وی ادامه داد: تابلوی ائتلاف سفید در فتنه ۸۸ انتخابات ریاست جمهوری بود اما در واقع، اصل نظام را مورد هدف قرار داده بود، تابلوی آشوب های اخیر نیز "زن، زندگی و آزادی" بود اما باز هم مقابله با نظام، هدف اصلی آنهاست.

شریعتمداری با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ ریشه خارجی داشت، گفت: آشوب های اخیر هم همینگونه است و آنها (دشمنان) همه ابزارهای خود را به میدان آوردند.

به گفته وی، اینکه امروز دوباره امریکایی ها برای مذاکرات هسته ای، وارد شدند نشانه شکست آشوب های اخیر است.

وی خاطرنشان کرد: ژنرال «مکنزی» فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اوائل امسال در نشستی در امریکا تاکید کرد که گزینه نظامی برای ایران بطور عملی امکانپذیر نیست و آسیب های فراوانی برای ما دارد، ما برنامه ای با عنوان " پلن بی " داریم که اگر در مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسیدیم از آن استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه امریکایی ها می خواستند که ما به برجامی که فرمول جدید دارد، بپیوندیم اما ما آن را قبول نکردیم، افزود: رابرت مالی نماینده ویژه امریکا برای امور ایران ۲ هفته قبل از آشوب ها ی امسال گفت که ۲ هفته صبر کنید و خواهید دید که ایران با عجله و اضطراب برای ادامه مذاکرات هسته ای مراجعه می کند در حالیکه چنین اتفاقی نیفتاد.

وی همچنین حماسه ۹ دی را پایان فتنه ۸۸ دانست و گفت: به پایان رسیدن فتنه ۸۸ به این معنی نیست که همه فتنه ها تمام شده باشد و درگیری همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه درگیری نظام سلطه با ما، ماهوی است ، افزود: تا وقتیکه ما به حاکمیت اسلام ناب محمدی تاکید می کنیم این درگیری وجود دارد.

شریعتمداری همچنین با بیان اینکه جریانات اخیر به مسائلی اقتصادی ربطی ندارد، گفت: در این اعتراضات هیچکس شعار اقتصادی سر نداد بلکه شعارها، براندازانه و هنجارشکنانه بود اما این مسائل به این معنی نیست که مردم از شرایط اقتصادی نارضایتی ندارند.

وی افزود: دلیل اینکه مردم با وجود مشکلات اقتصادی به این آشوب ها نپیوستند و همراهی نکردند این است که آشوبگران، اساس دین، اسلام و نظام را هدف قرار داده بودند.

شریعتمداری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مانند بحران گرسنگی و سوخت در کشورهایی مانند امریکا و انگلیس وجود دارد، افزود: ما با مشکلاتی مانند تحریم های ظالمانه مواجهیم و از طرفی از دولت قبل، بدهی هایی به دولت سیزدهم رسید.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در بخش اقتصادی در حال رخ دادن است، افزود: فروش نفت ما به یک و نیم میلیون بشکه در روز رسیده و صادرات بنزین و محصولات پتروشیمی داریم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اعتراض با اغتشاش فرق می کند، تصریح کرد: امروزه در کشورمان هر کس که بخواهد اعتراض کند می تواند آن را انجام دهد اما این کار به معنی آتش کردن بانک ها و آمبولانس ها، چاقو کشی یا کشتن افراد نیست.

وی با تاکید بر اینکه اسناد زیادی از فتنه ۸۸ موجود است، خاطرنشان کرد: راه اندازی شبکه ها و سایت های خبری متعدد مانند بی بی فارسی یا تارنمای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و سفر تعدادی از مدیران سرویس های اطلاعات غربی با عناوین شخصیت های دانشگاهی به ایران از ۲ سال قبل از ۸۸ و دیدار با اصلاح طلبان از جمله آنهاست.

شریعتمداری در این سخنرانی از چندین شخصیت امریکایی، انگلیسی و صهیونیستی نام برد و گفت که این افراد قبل از فتنه ۸۸ به ایران سفر کردند.

مدیر مسوول روزنامه کیهان اظهار داشت: اینجا داد همه بلند است که چرا با آشوبگران اخیر اینقدر مدارا کردید و با آنها برخورد قاطع نمی شود، کجای دنیا، نیروی حافظ امنیت را بدون سلاح جلوی تروریست های مسلح می فرستند، ما این کار را کردیم که خوب نبود.

وی، با اشاره به دیدار برخی از هنرپیشه ها و فوتبالیست ها با مقامات کشورهای خارجی درباره اعتراضات اخیر، گفت: این موضوع نشان می دهد که کفگیر آنها به ته دیگ خورده درحالیکه در اوائل انقلاب آنها با افرادی مانند بنی صدر، ناخدا افضلی و وزیران سابق ما دیدار می کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha