۵ دی ۱۴۰۱، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 84980294
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امیرعلی و فاطمه محبوب‌ترین اسامی نوزادان در شهرستان پاکدشت

پاکدشت - ایرنا - رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان پاکدشت گفت: امیرعلی و فاطمه محبوب‌ترین اسامی نوزادان در این شهرستان هستند که در سال جاری به دنیا آمده‌اند.

یحیی حاجی پور روز دوشنبه باگرامی داشت هفته ثبت احوال در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از ولادت ۲ هزار و ۲۵۹ نفر در این شهرستان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۵۸۱ مورد فوت در این شهرستان ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال ۸۹۹ مورد ازدواج و ۶۹۱ مورد طلاق هم در این شهرستان ثبت شده است.

حاجی پور به آمار و فوت در شهرستان پاکدشت اشاره و اضافه کرد: درسال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۶۳ مورد ولادت و یکهزار و ۱۵۸ مورد فوتی در این شهرستان ثبت شد و در همین مدت یکهزار و ۷۷۶ مورد ازدواج و یکهزار و ۱۵۰ مورد طلاق در شهرستان پاکدشت رخ داده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پاکدشت افزود: از مرداد سال جاری تا الان هفت هزار و ۵۰۰ جلد شناسنامه مکانیزه برای متقاضیانی که درخواست تعویض و المثنی خود را از طریق دفاتر پیشخوان به اداره ثبت احوال پاکدشت ارسال کردند صادر و تحویل داده شد.

این مسئول یادآور شد: مهلت قانونی ثبت ولادت ۱۵ روز و گواهی وفات ۱۰ روز است؛ از شهروندان درخواست می کنیم برای اعلام ولادت یا فوت در مهلت مقرر قانونی به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کارکنان سازمان ثبت احوال از لحظه طلوع زندگی تا غروب حیات با مردم و درکنار مردم در شادی و غم های آنان همراه هستند، گفت: یکی از عوامل توسعه و پیشرفت در هر کشور وجود آمار درست و به موقع وقایع حیاتی‌ است و سازمان ثبت احوال به دلیل در اختیار داشتن اسناد هویتی و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم کشور محسوب می شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است و نماد پایتخت گل و گیاه کشور می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha