آیین وداع با پیکر مطهر۱۴ شهید گمنام در ساری برگزار شد

ساری - ایرنا - همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه، مردم مومن و متدین شهر ساری با اجتماع بزرگ معنوی ضمن استقبال از پیکر پاک و مطهر ۱۴ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، با برگزاری آیین عزاداری، با آنان وداع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین معنوی وداع با شهدای گمنام دفاع مقدس شامگاه دوشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محل مصلای نمازجمعه شهر ساری با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی مازندران برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی، با مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در غم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تمام شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای گمنام به مرثیه سرایی پرداختند و اشک ماتم ریختند.

در این مراسم مردم مازندران بار دیگر با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کرده و نشان دادند که شهدا را فراموش نکرده و راهشان را همواره ادامه می دهند.

آیین وداع با پیکر مطهر۱۴ شهید گمنام در ساری برگزار شد

در آیین وداع با ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس حضور نوجوان و جوانان دهه هشتادی چشمگیر بود.

سخنران ویژه این آیین نیز حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود که در ارتباط با فضایل اخلاقی حضرت زهرا (س) و شهدای نظام اسلامی سخنرانی کرد.

آیین وداع با ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس شامگاه دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم ساری در محل مصلای نمازجمعه این شهر برگزار شد.

آیین تشییع استانی پیکرهای مطهر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فردا سه شنبه ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدای ساری تا میدان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

طبق برنامه قرار است چهار شهید گمنام دفاع مقدس فردا پس از برگزاری آیین تشییع در چهار منطقه شهر ساری به خاک سپرده شوند.

در مازندران ۵۸ یادمان شهدای گمنام ایجاد شده است و بقیه شهدای گمنام استان در مزار شهدا و یا امامزاده ها دفن شده اند.
مازندران در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha