هفت قزوینی به بخش نهایی جشنواره بین المللی قصه گویی یزد راه یافتند

قزوین - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از راه یابی هفت قصه گوی قزوینی به بخش نهایی پادکست بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی یزد خبر داد.

سید علی‌اکبر موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس هفت قصه‌گوی استان قزوین شامل اعظم نوری‌زاده ،مائده صالحی ، طناز همت ، مائده طاهر ، نوشین نیکراه ، ملیکا دانشمند و نرگس عقیلی به جمع شرکت کنندگان راه یافته به بخش نهایی این رقابت فرهنگی هنری پیوستند.

این مسوول افزود: بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی هجدهم دی ماه سال جاری به مدت پنج روز به میزبانی یزد در دو بخش پادکست و قصه های ۹۰ ثانیه ای و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی ها و غم ها و ایثار و از خودگذشتگی برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره قصه‌گویی رویدادی ارزشمند و مؤثر در پاسداشت فرهنگ کهن و تمدن ایرانی واسلامی به شمار می رود.

وی قصه را محوری‌ترین فعالیت کانون دانست و اظهار داشت: ترویج فرهنگ قصه‌گویی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره است چراکه قصه‌گویی یکی از سنت‌های قدیمی خانواده‌های ایرانی است .

موسوی با اشاره به نقش و اهمیت قصه در تعلیم و تربیت،تصریح کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری توأم با تفکرمحوری است و قصه‌گویی یکی از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود که پس از کتاب‌خوانی از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری است.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دی‌ ۱۴۰۱ در شهر یزد برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha