پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در بجنورد تشییع شد

بجنورد- ایرنا- پیکر پاک ۶ شهیدگمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) امروز (سه شنبه) با حضور مسوولان استانی و شهرستانی از مسجد انقلاب به سمت میدان مرکزی شهر بجنورد تشییع شد.

به گزارش ایرنا، پیکر این شهیدان با شکوه خاصی و با حضور پرشور مردم ولایتمدار بجنورد در ساعت ۱۵ روز دوشنبه وارد میدان آزادگان بجنورد شد و از این میدان تا مسجد انقلاب با حضور مردم و مسوولان استانی تشییع شد.

مردم خراسان شمالی امروز سه شنبه نیز از ساعت ۹ صبح در مسجد انقلاب گرد هم آمدند و پیکر این شهیدان گلکون کفن را تا میدان کارگر تشییع کردند.

این آیین با حضور شماری از مسوولان استان، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم ولایتدار خراسان شمالی برگزار شد.

بر اساس برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، این استان از ۲۹ آذرماه میزبان این لاله های سرخ بودند که مراسم استقبال در هر شهرستان ساعت ۱۵ و مراسم وداع بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع آن شهرستان برگزار شد.

این آیین ابتدا در شهرستان فاروج، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، رازو جرگلان، مانه و سملقان و در نهایت امروز در مرکز استان برگزار شد.

براساس برنامه‌ریزی های انجام شده؛ چهار شهید گمنام در مرکز استان و ۲ شهید در شهرستان مانه و سملقان تدفین می شوند.

شهدای گمنام در پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، دادگستری کل، پتروشیمی بجنورد، در ستاد فرماندهی فراجای مانه و سملقان و روستای گزآباد این شهرستان تدفین می شوند.

همچنین آیین وداع با این شهدا چهارشنبه شب همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha