۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84981603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) در گناباد انجام شد

گناباد-ایرنا- همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) جمع کثیری از بانوان گنابادی روز سه‌شنبه با حضور در اجتماع بانوان فاطمی در سوگواره یاس نبی، پیکر مطهر آن حضرت را به صورت نمادین تشییع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بانوان متعهد و ولایتمدار شهرستان گناباد ابتدا با اجتماع در مقابل مسجد امام حسین (ع) و با تشییع نمادین پیکر حضرت فاطمه زهرا (س) و یا زهرا گویان با حرکت به سمت مسجد و مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان در آیین سوگواری سالروز شهادت آن حضرت حضور یافتند و بر ترویج فرهنگ و معارف فاطمی در جامعه تاکید کردند.

همزمان با اجتماع بانوان فاطمی در سوگواره یاس نبی آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مردان در محل فاطمیه گناباد برگزار شد.

هیاتهای عزاداری و سینه زنی هم با حرکت در برخی معابر عمومی گناباد در مساجد و حسینیه های مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد به عزدارای پرداختند.

آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با دهه فاطمیه از چند روز گذشته در مساجد و حسینیه های مناطق شهری و روستایی گناباد برگزار شد و سخنرانان و مداحان در ذکر فضایل آن حضرت سخنرانی و مداحی کردند.

همزمان با دهه فاطمیه شهرستان گناباد عطر ایثار و شهادت باد در گناباد پیچید و طی پنج روز گذشته مناطق شهری و روستایی این شهرستان میزبان یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس بود که بعد از تشییع، روز گذشته برای تشییع و خاکسپاری در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به مشهد مقدس انتقال یافت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha