همایش بانوان فاطمی در حرم عبدالعظیم/تشییع نمادین بانوی دو عالم در لواسان

شهرری - ایرنا - در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بانوان فاطمی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گرد هم آمدند تا با آرمانهای بلند آن بانوی دو عالم تجدید عهد و پیمان کنند و سیره و سنت زندگی‌اش را اسوه همیشگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تجمع بزرگ بانوان فاطمی روز سه شنبه در میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و بانوان عزادار با قلبی آکنده از حزن و اندوه در سرمای زمستانی گرما بخش این محفل نورانی بودند.

در این مراسم موکبها و گروهای جهادی با پخش نذری از عزاداران فاطمی پذیرایی کردند و گوشه و کنار این همایش فضایی برای کودکان فراهم شده بود تا انس کودکانه خود را با این مراسم برقرار کنند و نیروهای انتظامی و بسیج با شور و اشتیاق و اخلاص امنیت این همایش را به عهده داشتند.

همایش بانوان فاطمی در حرم عبدالعظیم/تجدید عهدی دوباره با بانوی دو عالم

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در این همایش به معرفی خانواده موفق پرداخت و گفت: خانواده مرکز تبادل عاطفه و تعامل و مشورت بوده و در این خانواده مادر مکرم و محترم است.

زهرا عظیم زاده افزود: عفت و کرامت مادر نباید زیر پا گذاشته شود، اگر در کانون خانواده احترام و آرامش و توجه به کلام خدا، سیره اهل بیت (ع) و از همه مهمتر صداقت باشد خانه خانه ای ایمن است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: حضرت امیر المومنیین (ع) فرمود عاقلترین انسانها عفیف ترین انسانها هستند،انسان عفیف دروغ نمی گوید و مدار رفتارش را عفت قرار می دهد.

عظیم زاده خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند دخترم فاطمه الگوی صداقت است و رفتار ، منش ، مدل ازدواج ، نحوه رفتار با مردم، همسایه، دشمنان و فرزندان عینا خلاصه دینی است که من از سمت خدا آورده ام.

در ادامه این برنامه شرکت کنندگان در این مراسم برای آن بانوی کریمه به عزاداری پرداختند.

در پایان این مراسم هم سیل عظیم بانوان فاطمی به صورت دسته عزاداری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت کردند و مصلی بزرگ این حرم به ایراد بیانیه ای پرداختند تا پیمانشان را با حضرت فاطمه زهرا (س) محکمتر کرده و زیر سایه چادر مادر سادات باقی بمانند.

همچنین مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام محمد تقی عبدوست و مداحی مداح اهل بیت حاج علی علیان با حضور با شکوه اقشار مردم مومن و ولایتی برگزار شد و عزاداران در روز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در این روز نیز آستان شیخ صدوق میزبان عزاداران هیات های مذهبی شهرستان ری بود و با سخنرانی سید حمید میرباقری و مداحی مداحان اهل بیت حاج مرتضی طاهری و حامد گرجی مراسم با شکوهی در این آستان برگزار شد.

برگزاری آئین تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در لواسان

 آئین تشییع نمادین بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها شامگاه سه‌شنبه با حضور شهروندان متدین و مسئولان ولایتمدار لواسان در شمال شرقی پایتخت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم جانسوز تشییع نمادین حضرت صدیقه کبری از ابتدای خیابان شهید رحیمی (نجارکلا) تا مسجد فاطمیه این محله با نوای مداحان اهل بیت علیهم السلام و همراهی سوگواران این حریم مقدس انجام گرفت.

برپایی موکب‌های عزاداری با پخش نواهایی در زمینه حجاب و انقلاب، میز پاسخ به شبهات و جهاد تبیین و مسابقه کودکان در ۵ نقطه لواسان، برگزاری روضه زنانه در حسینیه امامزاده عبدالله (ع) و برگزاری راهپیمایی از جمله برنامه‌های فاطمیه دوم در شهر لواسان بود.

لواسان با جمعیتی افزون بر ۱۸ هزار نفر از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اجتماع عزاداران فاطمی در شهرستان دماوند برگزار شد

اجتماع عزاداران فاطمی در شهرستان دماوند همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد.

 این اجتماع باشکوه با حضور دستجات سینه‌زنی و زنجیررنی از امامزاده شمس الدین محمد(ع) به سمت مسجد جامع شهر دماوند برگزار گردید.

در این مراسم حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، رسولی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، سید کمال سادات مشاور استاندار و مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری تهران، طاهرخانی فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردمی حضور داشتند.

پخت و توزیع ۱۰ تن حلیم به همت خادمان هیئت زوار الزهرا(س) در شهرک ولیعصر منطقه گیلاوند پخت و توزیع ۱۰ تن حلیم به همت خادمان هیئت زوار الزهرا(س) در شهرک ولیعصر منطقه گیلاوند به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) انجام گرفت.

تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) میان علمای شیعه، دو تاریخ مشهور و مقبول است، یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر (ص) و دیگری نود و پنج روز. با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل ، شهادت حضرت زهرا(س) است و این ایام را فاطمیه اوّل می‌ خوانند. اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیه دوم می‌ خوانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha