حضرت فاطمه‌ چراغ راه برای جلوگیری از گمراهی مردم است

بوشهر-ایرنا- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرنت فاطمه راه را نشان داده تا در پیچ و خم هایی که در دوران انقلاب پیش آمده از گمراهی مردم جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهر روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت شهادت فاطمه الزهرا (س) در حسینیه ثارالله بوشهر اظهار کرد: برای گم نکردن راه و اینکه مسیر را بیراه نرویم و همیشه به یاد اهل بیت باشیم.

وی بیان کرد: هر چیزی پایه و اساسی دارد که پایه اسلام نیز محبت به اهل بیت عصمت و طهارت است که همگان باید وفادار به آن باشند.

حسینی بوشهری ادامه داد: در صورت عشق و محبت به اهل البیت حوادثی و مسائلی که در گوشه و کنار پیش می‌آید در مقابل جلوه های زیبایی ارادت ورزی به اهل بیت خاموش خواهد شد.

وی اظهار کرد: بدون تردید آنچه که می‌ماند نور اهل بیت و جلوه‌های زیبای فاطمه و اهل بیت است.

حضرت فاطمه‌ چراغ راه برای جلوگیری از گمراهی مردم است

استاد حوزه و دانشگاه نیز گفت: حضرت فاطمه الزهرا، خطبه ها، گریه‌ها و آمدنش همگی جهاد تبیینی بوده است که امروزه رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع اهتمام جدی دارند.

حجت الاسلام محمد محمودی افزود: جهاد تنها به معنی در دست گرفتن اسلحه نیست و هنگام هدف قرارگرفتن مغزها و تلاش جریانی ارتجاعی برای حاکم شدن بر جامعه باید یک مجاهد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی این فاطمه الزهرا (س) که با جهاد تبیین و گفتن حقیقت، مرز حق را بخوبی مشخص کرد.

محمودی اظهار کرد: چنانچه در آن برهه حساس زمانی حضرت فاطمه آن صحبت‌ها را مطرح نکرده بود، مشخص نبود اکنون مردم ما چه دین و مذهبی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه ملائکه و هیچ فرشته‌ای قادر به شناخت حضرت الزهرا (س) نیست، گفت: شناخت ایشان نه تنها سخت، بلکه محال است و برگزاری آیین بزرگداشت شهاد فاطمه الزهرا (س) به منزله معرفی ایشان نیست چراکه روح پیامبر قابلیت معرفی برای مردم ندارد.

محمودی تاکید کرد: حضرت فاطمه الزهرا شخصیتی است که تمام خواسته‎های انبیا و در صدر آنها رسوال الله در وجود این بانو خلاصه و عصاره شده است.

وی گفت: ایشان به عنوان افتخار خانه وحی است که تسبیح نماز ثواب هزاران رکعت نماز دارد.

در حاشیه این آیین پیکر دو شهید خوشنام دفاع مقدس تشییع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha