معاون استاندار ایلام: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای ظرفیت‌های شغلی استان باشد

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: هدایت و مدیریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در راستای مشاغل مبتنی بر ظرفیت‌های استان و نیازهای روز جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار عباسی عصر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل اداره کل فنی و حرفه ای استان ایلام اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی در رشد و توسعه جوامع، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است، در واقع هدف اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تربیت نیروی ماهر و کاربلد برای بخش های مختلف جامعه است.

وی با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار افزود: باید بین این آموزش ها و بازار کار، تناسب برقرار باشد، در غیر این صورت منجر به ایجاد بحران‌های اجتماعی خواهد شد، اما سازمان فنی و حرفه ای توانسته بازار مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بیان کرد: در طی این مدت، تفاهم نامه بین وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز این شرکت‌ها در استان ایلام امضا شده و نیروی های بومی از آموزش‌های تخصصی و لازم برخوردار می‌شوند تا مشکل کمبود نیروی متخصص بومی نیروهای نفت و گاز در استان برطرف شود که از کارهای ماندگار است.

عباسی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در استان ایلام وجود دارد که می‌تواند حلقه مکمل رشد و توسعه اقتصادی استان باشد و به همین دلیل باید زمینه برای توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای فراهم شود.

وی اضافه کرد: توسعه پایدار در جامعه با تقویت مهارت آموزی تحقق می‌یابد و لازم است آموزش‌های مهارتی تقویت شوند چون این حوزه با افزایش توان ملی رابطه مستقیم دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر انسجام ارائه مسائل آموزشی بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تأکید کرد و افزود: برای توانمندسازی نیروی کار ماهر و توسعه اشتغال نیاز به توسعه مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت های استان است.

مدیرکل کار تعاون کار و رفاه امور اجتماعی ایلام نیز در آیین با اشاره به اهمیت مهارت آموزی جهت افزایش فرصتهای شغلی گفت: مهمترین نقش مهارت ها و خدمات آموزش فنی و حرفه ای در حوزه اشتغال قابل لمس است.

نورالدین الیاسی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها تضمین آینده شغلی فرزندان خود است، افزود: اگر خانواده ها در سبد هزینه خانوار خود امر آموزش رو جدی بگیرند می‌توانند با استفاده‌ از آموزش های این سازمان، آینده شغلی فرزندان خودرا تضمین کنند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام از تعهد خود در زمینه اشتغال در سامانه ملی رصد هم بالاتر زده است، افزود: استان ایلام از استان‌های پیشتاز در ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد بوده و خوشبختانه ۱۳ هزار و ۱۰۰ مورد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی استان ایلام با تاکید بر تنوع آموزش ها در فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: تنوع در آموزش ها و فراگیری مخاطبان و تسهیل گری در انجام صدور مجوز برای قشرهای مختلف مردم از ویژگی های ممتاز این سازمان در ارائه خدمت به مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha