۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84983255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: توسعه افقی شهر زنجان مغفول مانده است

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: سال‌هاست که در شهر زنجان شاهد توسعه عمودی و بلند مرتبه سازی هستیم ولی به توسعه افقی شهر که مزایای قابل توجهی می‌تواند داشته باشد توجهی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان،افزود: تراکم جمعیت نسبت به هکتار در مرکز شهر زنجان بالاتر از وضعیت استاندارد بوده که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه با وجود گسترش شهر زنجان مرکزیت شهر در همان وضعیت گذشته ماندگار شده است، اظهار داشت: امور اقتصادی هم به تبع این موضوع در مرکز شهر تمرکز پیدا کرده و پیامد این وضعیت افزایش مشکلات شده است.

استاندار زنجان به لزوم داشتن نگرش کلان در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: اضافه شدن محدوده های جدید به شهر زنجان از جمله اراضی هزار هکتاری لیل آباد و اراضی ۱۶۵ هکتاری پیرامون گرده داغ، می تواند فرصتی برای توسعه افقی شهر فراهم کند.

وی به لزوم ایجاد جذبه در بخش غرب شهر زنجان برای افزایش تمایل بیشتر شهروندان برای سکونت در آن منطقه تاکید کرد و گفت: باید اقتصاد شهری را غیرمتمرکز کنیم تا توزیع مناسبی در این زمینه ایجاد شود.

افشارچی به لزوم بهره گیری از فناوری های جدید در مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: پروژه «زنجان من» که با کمک شهرداری زنجان در حال اجرا بوده، گام مهمی در این راستا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اظهار گلایه از بروز برخی ناهماهنگی ها در بین دستگاه های خدمات رسان استان، گفت: انجام حفاری ها و تاخیر در اصلاح آنها موجب نارضایتی مردم است و هرکسی که نارضایتی ایجاد کند از او نخواهیم گذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha