رشد چهار برابری اعتبارات شهرداری‌های استان زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: در مجموع طی هشت ماهه امسال، هزار و ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات ارزش افزوده و سایر وجوه به شهرداری‌های استان پرداخت شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش و نسبت به کل سال قبل ۲۸۰ درصد رشد دارد.

سعید خلجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام تلاش مدیریت استان با محوریت استاندار این بوده که پشتیبانی مناسبی از شهرداری ها انجام شود که در کنار این پشتیبانی البته نظارت بر عملکرد شهرداری ها نیز در دستور کار است تا در حوزه مدیریت شهری خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه شود.

وی در خصوص اعتبارات تخصیصی و کمک به شهرداری ها، گفت: با توجه به پیگیری های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس، تاکنون پرونده مالیاتی ۵۰ شرکت و واحد تولیدی بزرگ به داخل استان منتقل شده که پیامد آن افزایش میزان درآمدهای مالیاتی استان و اعتبارت مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

خلجی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان از محل اعتبارات ارزش افزوده استانی (ماده ۳۸) که از طریق اداره کل امور مالیاتی استان توزیع می شود ۸۷۷ میلیارد تومان به شهرداری های استان پرداخت شده است،

این مسوول اظهار داشت: از محل اعتبارت ماده ۳۹ شامل اعتبارات ارزش افزوده سازمان شهرداری ها نیز تاکنون ۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل وجوه تخصیصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و از محل قیر رایگان نیز پنج هزار و ۶۰ تن به ارزش ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اعتبارات تخصیص یافته به شهرداری های استان طی هشت ماه امسال، برابر با مجموعه اعتبارات طی پنج سال گذشته( ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰) است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: از شروع فعالیت دولت سیزدهم در استان زنجان تا پایان آبان ماه امسال، هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان به شهرداری های استان از محل اعتبارات ارزش افزود ماده ۳۸ شامل اعتبارات ارزش افزوده استانی، ماده ۳۹ شامل اعتبارات ارزش افزوده سازمان شهرداری ها، وجوه تخصیصی از محل اعتبارات تملک دارایی های استان و اعتبارات قیر رایگان پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha