۱۴ هزار نفر از خراسان رضوی در آزمون حرفه مهندسی به رقابت پرداختند

مشهد-ایرنا- رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار متقاضی برای ورود به حرفه مهندسی از این استان رقابت خود را همزمان با سراسر کشور آغاز کردند.

علی مظفری روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمون از امروز همزمان با سراسر کشور در هفت حوزه امتحانی در شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه در رشته های هفت گانه ساختمان آغاز شده است و تا فردا، جمعه ادامه دارد.

وی بیان کرد: هفت حوزه امتحانی این آزمون شامل دانشگاه های آزاد اسلامی، ثامن الاحجج (ع)، الزهرا و دانشکده شهید منتظری مشهد و همچنین دانشگاه های نیشابور، تربت حیدریه و دانشگاه آزاد سبزوار است.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: آزمون مزبور در هفت رشته مهندسی و زیر شاخه های آنها شامل معماری، عمران، تاسیسات برق، تاسیسات مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برگزار شده است.

مظفری خاطر نشان کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استانها هر ساله در چهار نوبت برگزار می شود که این دوره نوبت زمستانه آن است.

به گزارش ایرنا، سازمان نظام مهندسی ساختمان ۳۶ هزار عضو دارد که ۱۸ هزار نفر آنان پروانه اشتغال داشته و از خدمات سازمانی بهره می‌برند و بقیه اعضا تنها از خدمات در محدوده وضعیت عضویت خود برخوردارند. ارجاع کار نظارت در سازمان نظام مهندسی فقط به اعضایی از این سازمان می تواند انجام گیرد که دارای صلاحیت نظارت در یکی از رشته های مصوب قانون نظام مهندسی باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha