۹ دی ۱۴۰۱، ۲:۳۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84983747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بلاروس سفیر اوکراین را احضار کرد

۹ دی ۱۴۰۱، ۲:۳۱
کد خبر: 84983747
بلاروس سفیر اوکراین را احضار کرد

تهران- ایرنا- بلاروس پس از آن که یک موشک سامانه اس-۳۰۰ را در آسمان خود منهدم کرد، سفیر کی‌یف را برای اعلام اعتراض رسمی به این اتفاق احضار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، آناتولی گلاز سخنگوی وزارت خارجه بلاروس پنجشنبه گفت: طرف بلاروسی این حادثه را بسیار جدی می‌داند. ما از طرف اوکراینی خواستیم تا در این باره تحقیقات کاملی انجام دهد و عاملان آن را پاسخگو کرده و اقدامات جامعی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اتخاذ کند.

اولگ کونووالوف از مقام‌های نظامی بلاروس در گفت‌وگو با خبرگزاری BelTA این کشور گفت: مردم اصلا نگران نباشند. متاسفانه چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وزارت دفاع بلاروس روز پنجشنبه اعلام کرد که یک موشک سامانه اس-۳۰۰ ارتش اوکراین را که وارد آسمان این کشور شده بود، منهدم کرد.

وزارت دفاع بلاروس افزود: این موشک حدود ساعت ۱۱ صبح (به وقت محلی) روز پنجشنبه در نزدیکی شهر ایوانوو در منطقه برست سقوط کرد.

کی‌یف ادعا می‌کند که نیروهای روسیه از آغاز عملیات ویژه نظامی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) از حریم هوایی بلاروس برای حمله به اوکراین استفاده می‌کنند.

بلاروس اعلام کرده که وارد جنگ اوکراین نمی‌شود اما الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری این کشور در گذشته با اشاره به «تهدیدات کی‌یف و غرب» برای کشورش به نیروهای نظامی دستور داده بود تا در کنار نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha