۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84984491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه یک هزار دستگاه کنتور آب در زنجان بر اثر یخ زدگی آسیب می‌بیند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: سالانه ۸۰۰ تا یک هزار دستگاه کنتور آب مشترکان این شرکت بر اثر یخ زدگی آسیب دیده و تعویض می‌شود.

علیرضا جزء قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشترکان باید انشعابات و تاسیسات آبرسانی خود را از یخ زدگی محافظت کنند، افزود: هزینه تعویض کنتورهای آسیب دیده از مشترکان اخذ می‌شود.

وی یادآورشد: همه ساله با آغاز فصل زمستان و سردی هوا، احتمال یخ زدگی لوله های آب و کنتورهای منازل وجود دارد بر این اساس مشترکان این شرکت باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات آبرسانی را انجام دهند.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات آبرسانی، عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی و یا قراردادن کیسه ای پر از خاک اره و کاه در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان عنوان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از مشترکان خواست، در صورت یخ زدگی کنتورهای آب از ریختن آب داغ یا آب گرم بر روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی که موجب ترکیدگی و نشت آب می شود، خودداری کنند.

جزءقاسمی تاکید کرد: مشترکان این شرکت هنگام بروز هرگونه حادثه در خصوص انشعابات آب، مراتب را به مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha