سلمان حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز در راستای اجرای بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند چهار ماده ۵۷ قانون احکام دائمی دال بر تشکیل مراکز خدمات بهزیستی که نمادی از بهزیستی کوچک هستند راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان ایجاد شده است، اضافه کرد: کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان از دیگر اهداف تشکیل این مراکز است.
این مسوول بابیان اینکه ۲۲ خدمت در همه حیطههای اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در مراکز مثبت زندگی استان ارائه می شود، ادامه داد: یکی از مزیت های مراکز مثبت زندگی محله محور بودن آن است که ضمن پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، شناسایی افرادی که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را دارند، اما شناسایی نشدهاند انجام می گیرد که علاوه بر دسترس پذیری و نفوذ بیشتر خدمات، رضایتمندی مخاطب را نیز به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه این مراکز با هدف ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی به مددجویان شکل گرفته است خاطرنشان کرد: قبل از ایجاد مراکز مثبت زندگی افراد برای دریافت خدمات به مکان های مختلف و جداگانه مراجعه می کردند که این مدل ارائه خدمت ضمن افزایش قیمت خدمات، رضایتمندی فرد را به همراه نداشت خوشبختانه با ایجاد مراکز مثبت زندگی مددجویان برای دریافت خدمات خود به یک مکان مراجعه و از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.
حسینی به نحوه تشکیل این مراکز بر اساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویانمستمری بگیر در استان را یادآور شد و گفت: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک مرکز قرار میگیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهد بود.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزشها و فرهنگهای مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.
وی یادآوری کرد: بهزیستی به عنوان نهادی تاثیر گذار در ارتقای سلامت اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی، منشاء ارائه خدمات ارزشمند تخصصی به گروه های مختلف جامعه است.
نظر شما