مسابقات کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان ری آغاز شد

شهر ری - ایرنا - مسابقات قرآن کریم با عنوان کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی روز شنبه در آستان مقدس شیخ صدوق آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، صدوق معاون تعلیم و تربیت سپاه ری در حاشیه برنامه افتتاحیه در ارتباط با این مسابقات به خبرنگاران گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات قران کریم باعنوان کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی بامحوریت معاونت تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ری روز شنبه در آستان مقدس شیخ صدوق آغاز شد.

مسابقات کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان ری آغاز شد

سروان پاسدارحامد مومجی افزود: در آستانه سومین سالگرد شهادت و عروج ملکوتی سرداردلهاسپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی این دوره از مسابقات به مدت دو روز و به صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در اولین روز از این دوره از مسابقات حدود ۴۵ نفر از برادران در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالاتر از شانزده سال در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قران کریم با یکدیگربه رقابت می پردازند.

این مقام مسوول اضافه کرد: فردا یکشنبه نیز در همین مکان تعداد ۱۵۰ نفر از بانوان با یکدیگر به رقابت می پردازند و نفرات برتر در هر رده سنی و هر رشته قرانی به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا می کنند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ری هدف از برگزاری این رقابت ها را ترویج فرهنگ قرانی، ایجاد انس و علاقه بیشتر با کلام الهی و جریان سازی فرهنگی مبتنی بر آموزه های الهی و بصیرت افزایی بسیجیان و گروههای مختلف مردم برشمرد.

تعدادی از قاریان و حافظان ممتاز بین المللی و کشوری عهده دار داوری این مرحله از مسابقات قرانی می باشند.

آستان مقدس حضرت شیخ صدوق از کانونهای اصلی ترویج فرهنگ قرانی میزبان بسیاری از مسابقات و دوره های آموزشی و کلاس های قرانی است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله هوایی آمریکا به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی و ۴ همراه سردار دلها در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha