ادعای کره جنوبی: پهپادهای پیونگ یانگ نتوانستند اطلاعات مهمی بدست آورند

تهران-ایرنا- وزارت دفاع کره جنوبی روز شنبه ادعا کرد ، پهپادهای کره شمالی که به حریم هوایی کره جنوبی نفوذ کرده‌اند، نتوانستند اطلاعات مهمی به دست آورند.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک" در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است: با توجه به سطح کنونی فناوری کره شمالی، ما معتقدیم که دستیابی به اطلاعات معنادار در آن روز [۲۶ دسامبر] غیرممکن است.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین احتمال فیلم برداری پهپاد کره شمالی از نزدیکی دفتر ریاست جمهوری این کشور را رد کرد.

مقامات کره جنوبی هفته گذشته مدعی شدند پهپادهای کره شمالی وارد مرز داخلی این کشور شدند که منجر به ارسال جت‌های جنگنده، بالگرد و سایر تجهیزات برای شلیک و سرنگونی آن‌ها شده است.

پس از این ادعا، «یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی اقدام اخیر کره شمالی پیرامون ارسال پهپاد به خاک این کشور را غیرقابل قبول توصیف کرد و خواستار آمادگی‌های جنگی فوق العاده برای تضمین صلح شد.

براساس اطلاعات یک مقام دفتر ستاد مشترک کره جنوبی ارتش این کشور روز دوشنبه چندین شی غیرقابل شناسایی را که به نظر می‌رسید تجهیزات هوایی باشند در مناطق مرزی استان «گیئونگی» در ساعت ۱۰: ۲۵ صبح به وقت محلی ردیابی کرد.

این تجهیزات هوایی از منطقه مرزبندی شده نظامی میان دو کره عبور کردند و بر فراز مناطقی در گیمپو، جزیره گانگهوا و پاجو پرواز کردند.

کره جنوبی با ارسال جنگنده، بالگرد و دیگر هواپیماهای جنگی آن‌ها را از میان برداشت اما هنوز مشخص نشده است آیا این پهپادها با خود سلاح حمل می‌کردند یا در حال عملیات شناسایی بوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha