تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات چهارمحال و بختیاری در کاهش مصرف انرژی موثر بوده است

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به مدیریت مصرف انرژی در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده تعطیلی روز پنجشنبه و نظارت بر نحوه صرفه‌جویی گاز در ادارات در کاهش مصرف انرژی موثر بوده است.

جهانبخش سلیمیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از انجام هفت هزار و ۲۶۱ مورد سرکشی از ادارات استان در خصوص صرفه‌جویی مصرف گاز خبر داد و گفت: در این بازدیدها یک هزار و ۹۵۳ مورد اخطار صادر و گاز ۳۶ اداره استان قطع شد.

وی به اجرای طرح سرویس دستگاه‌های گرمایشی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۰ مورد موتورخانه ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی استان سرویس شده است و این دستگاه‌ها از طرح بهینه‌سازی استفاده کرده‌اند که این موضوع کاهش ۳۰ تا ۱۰ درصدی مصرف انرژی در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در خصوص رعایت نکاتی که در ادارات می‌تواند منجر به صرفه‌جویی مصرف انرژی شود اظهار داشت: ادارات مکلف هستند حداقل ۱۰ درصد از مصرف گاز خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند همچنین رعایت دمای رفاه در ادارات در راهروها ۱۸ درجه سانتی‌گراد و و دفاتر و اتاق‌ها بین ۲۱ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

سلیمیان خاطرنشان کرد: روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از شروع فعالیت و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان فعالیت ادارات ضروری است و وسایل گرمایشی در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل باید خاموش باشد.

وی در عین حال از افزایش مصرف گاز در استان در فصل زمستان امسال خبر داد و گفت: اگرچه برودت هوا در استان سبب افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی شده است اما می‌طلبد تا هم‌استانی‌ها برای اینکه مردم مناطق مرزی کشور که در انتهای مسیر خط انتقال گاز قرار دارد با افت فشار و یا قطعی روبرو نشوند در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه مشترکان خانگی یک درجه از دمای منزل‌های مسکونی خود را کاهش دهند، ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود و تعرفه گاز آن‌ها ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر تمامی ۴۳ شهر استان به شبکه گازرسانی متصل است و از ۶۳۷ روستای دارای قابلیت گازرسانی در استان ۵۴۱ روستا از نعمت گازرسانی برخوردار شده و همچنین چهار شهرستان‌ شهرکرد، بروجن، سامان و بن به صورت ۱۰۰ درصد گازرسانی شده است و بدین ترتیب در مناطق سبزرنگ گازرسانی کشور قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha