۳۰ طرح گردشگری در منطقه ۱۳ تهران اجرا می‌شود

تهران - ایرنا - شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: ۳۰ طرح گردشگری در این منطقه آماده فراخوان است و مطالعات این طرح‌ها توسط دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است.

منطقه ۱۳ شهرداری تهران در شرق تهران قرار دارد از شمال به خیابان دماوند، از شرق به بزرگراه یاسینی، از جنوب به خیابان پیروزی و از غرب به خیابان هفده شهریور محدود می‌شود. این منطقه واقع شده در منتهی‌الیه بخش شرقی شهر تهران با مناطقی دیگر همسایه است؛ از شمال به مناطق منطقه چهار، منطقه هشت ومنطقه هفت (محور دماوند)، از غرب به منطقه دوازده (محور ۱۷ شهریور)، از جنوب به منطقه چهارده (محور پیروزی) و از شرق به بزرگراه اسبدوانی و سرخه حصار (حریم شرق تهران) محدود می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی علی احمدی روز یکشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۱۳ برای سال های ۹۶ تا ۹۹، افزود: برای اجرای این طرح‌ها، ۱۲ طرح در زمین معارض قرار دارد زمین که در حال رفع مشکل هستیم همچنین ۱۸ طرح باقی مانده آماده فراخوان است.

وی درباره ترمینال شرق اظهارداشت: تلاش بر این است که ترمینال شرق هم به لحاظ دسترسی مترو و هم اتوبوس به شرایط مناسبی برسد اما تا زمان تأمین دسترسی، تجهیز امکانات انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه منطقه جنگ افزار سازی ساصد ۱۲ کیلومتر مساحت دارد، گفت: تاکنون یک کیلومتر توافق و آزادسازی شده و در حال پیش روی هستیم و با حمایت شهردار تهران، زمین ساصد امسال به ما تحویل داده می شود، دوشان تپه نیز در کمیسیون ماده پنج بررسی خواهد شد و در سال آینده تحویل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه کم‌کاری‌های گذشته در مدت فعلی جبران خواهد شد، گفت: در مورد طرح فدک در چهارم اردیبهشت سال آینده نیز در دادگاه برای درخواست خلع ید شریک اقدام خواهد شد تا به شریک ذی صلاح واگذار شود.

شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان اینکه در سال جاری ۹۵ درصد درآمدها را محقق کردیم، افزود: این منطقه جزو سه منطقه اول شهرداری است که درآمد را محقق کرده است همچنین در موضوع میزان جذب اعتبارات نیز بالاترین آمار را با ۷۳ درصد جذب اعتبار داریم.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی تمام نواحی انجام شده و امسال رتبه اول نواحی را داشتیم و این در حالی است که در ۶ ماه ابتدایی سال قبل رتبه ۱۴ را داشتیم.

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه اسناد بیش از هشت هزار و ۷۰۰ متر مربع زمین به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان منتقل شده است، افزود: شهرداری منطقه باید در ۱۵ سال گذشته طرح‌های منظر و تعریض را به نام خود ثبت می‌کرد که در این ۶ ماه موفق شدیم اسناد را انتقال دهیم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هجدهمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۱۳ برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با بیان اینکه گزارش حسابرسی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تا جلسه آینده به پایان می رسد، گفت: پس از این گزارش حسابرسی سازمان ها و شرکت ها آغاز شد و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

واکنش عضو شورا به ساخت کارخانه آسفالت در بوستان سرخه حصار

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به اخبار منتشر شده در خصوص تلاش شهرداری تهران برای ساخت کارخانه‌ آسفالت در بوستان سرخه حصار واکنش نشان داد و خواستار دریافت تمام مجوزهای مربوطه از سازمان محیط زیست شد.

مهدی پیرهادی روز یکشنبه در جریان بررسی گزارش حسابرسی از شهرداری منطقه ۱۳ تهران به نامه خود به علیرضا زاکانی شهردار تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در این نامه از شهردار تهران خواستم که اگر قرار است‌ کارخانه ای در منطقه ۱۳ و پیرامون بوستان جنگلی سرخه حصار ساخته شود، باید همه مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست دریافت شود.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت یکی از منابعی است که آلایندگی ایجاد می کند، عنوان کرد: رئیس سازمان محیط زیست آقای سلاجقه شخصا موضوع را پیگیری کنند که با ساخت کارخانه آسفالت، مشکلی متوجه شهر تهران نشود.

پیرهادی با اشاره به ترمینال شرق در این منطقه، از شهردار خواست تا گزارشی از روند پیشرفت این طرح ارائه شود.پیرهادی تأکید کرد: همچنین بوستان جنگلی سرخه حصار در این منطقه هنوز به ظرفیت کامل گردشگری خود نرسیده است، و آنطور که شایسته شهروندان است، به کارایی نرسیده است.

وی یادآور شد: همچنین هیچ ساخت و سازی در بوستان نباید انجام شود و در صورت ضرورت از سازه های سازگار با طبیعت استفاده شود.

این عضو شورای شهر افزود: در مورد افزایش ظرفیت گردشگری بوستان جنگلی سرخه حصار نیز باید گزارش ارائه شود که چه برنامه‌ای وجود دارد و ساخت و ساز باید با سازه‌های سازگار با طبیعت انجام شود.

اسناد مالکیت دارایی‌ها در دسترس حسابرسان و شهروندان قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: عدم دسترسی به سامانه و بانک اطلاعات سازمان املاک و مستغلات در زمینه اسناد مالکیت دارایی های شهرداری تهران سبب شده گزارش‌های حسابرسی مناطق دارای اشکال باشد که این موضوع باید حل شود.

احمد صادقی گفت: یکی از مشکلاتی که باید از سوی شهرداری رفع شود و در گزارش‌های حسابرسی نیز مشهود است عدم دسترسی حسابرسان به اسناد مالکیت دارایی های شهرداری است.

وی افزود: شهرداری باید این مشکل را حل کند که همهاسناد مالکیت دارایی‌های شهرداری از جمله زمین در مخزن اسناد مالکیت سازمان املاک و مستغلات نگهداری می‌شود، حسابرس می‌خواهد این اسناد را مشاهده کند تا مشخص شود که آیا یک ملک متعلق به شهرداری هست یا نه که اجاره بدهد یا نه، آیا تمامیت به نام شهرداری منتقل شده است، اما این اسناد در دسترس نیست و این اتفاق صورت نمی گیرد بنابراین اسناد در منطقه هم موجود نیست و حسابرس در گزارش خود در بند ۵۹ اسناد مالکیت اختصاصی و عمومی اذعان داشته که اسناد در مخزن اسناد مالکیت سازمان املاک و مستغلات بوده و به دلیل عدم امکان دسترسی به سامانه و بانک اطلاعات املاک موجود در سازمان املاک امکان مشاهدت عینی برای حسابرس فراهم نگردیده است.

صادقی اضافه کرد: در حالی که این سامانه باید در دسترس مردم و شهروندان نیز قرار می گرفت که نگرفته اما می‌بینیم که حتی در دسترس حسابرسان نیز قرار نگرفته است همچنین امکان اثبات تمامیت معاملات املاک در سال اعم از خرید و فروش و اجاره وجود ندارد؛ بنابراین از شهرداری تهران می‌خواهیم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق به نوعی دیگر در مورد دارایی‌های نامشهود شهرداری نیز اتفاق افتاده است. فهرست و صورت ریز و بروز آوری انواع دارایی نامشهود در اختیار شهرداری شامل حق امتیاز (آب و برق و گاز و تلفن و سرقفلی محل کسب) و نرم افزار ها به موسسه حسابرسی ارائه نشده و حتی خود منطقه هم ندارد؛ این مشکل نیز باید در سازمان املاک حل شود.

به گفته وی موضوع دیگر این است که شهرداری مکلف است برای هر یک از طرح های نوسازی و عمران ابتدا نقشه تهیه کند و هیات ارزیاب نقشه تهیه شده را ارزیابی کند و در شورا به تایید برسد تا بر اساس قانون نوسازی اقدام شود.

در نهایت گزارش حسابرسی منطقه ۱۳ برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

اصلاح بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران تصویب شد

در ادامه، اعضای شورای شهر تهران یک فوریت اصلاحیه بندهای مصوبه بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران را تصویب کردند که رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر در این باره گفت: در اواخر دوره چهارم شورای شهر تهران مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن همه مجموعه‌های ورزشی شهر تهران به سازمان ورزش واگذار شد که این واگذاری تمام و عیار تجربه خوبی نبود زیرا اکنون شهرداران از وضعیت واگذاری‌ها انتقاد دارند و این در حالیست که بسیاری از مجموعه‌های ورزشی نیز به دلیل عدم رسیدگی مناسب تعطیل شدند و حالا هم بودجه لازم برای اورهال آنها وجود ندارد و اگر برخی از این مجموعه‌های ورزشی که هویت محلی دارد در اختیار مناطق باقی می‌ماندند به چنین وضعیتی نمی‌ افتادند.

نرگس معدنی پور با بیان اینکه بررسی یک ساله از مجموعه‌های ورزشی تهران انجام شد و بر همین اساس آنها را به سه سطح تقسیم کردیم، افزود: در این طرح در نظر داریم مدیریت مجموعه‌های فرامنطقه‌ای را در اختیار سازمان ورزش قرار دهیم تا مجموعه‌های منطقه‌ای در اختیار شهرداری مناطق و مجموعه‌های متعلق به سازمان‌ها نیز در اختیار سازمان‌های آنها باقی بمانند اما نظارت و سیاستگذاری با سازمان ورزش باشد.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت اصلاحیه بندهای مصوبه بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی رأی مثبت دادند.

طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تصویب شد

در ادامه اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار رأی مثبت دادند و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در دفاع از یک فوریت این طرح گفت: این طرح اواخر دوره پنجم شورای شهر تهران به صحن علنی آمد؛ اما رد شد تا مجدد در کمیسیون بررسی شود.

نرگس معدنی پور با بیان اینکه این طرح یکی از تکالیف برنامه سوم توسعه شهرداری است که در دستور کار قرار دادیم افزود: از آنجایی که چنین طرحی در گذشته در شهرداری تهران بوده تلاش کردیم که در این زمینه آسیب شناسی شود و به نقش گروه‌های جهادی نیز توجه شده که آموزش اقشار آسیب پذیر را به آنها واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته زن قرار داریم امیدوارم بتوانیم در این هفته این طرح مهم را تصویب کنیم.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را تصویب کردند تا در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود.

نام ۹ معبر و یک پل در تهران تغییر کرد

همزمان با یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نام ۹ معبر و یک پل در پایتخت با اکثریت آراء موافق اعضا تغییر کرد.

به دنبال مصوبه سیصد و بیست و هشتمین جلسه متوالی کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران، تغییر نام ۹ معبر و یک پل در یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی تهران و با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

بر همین اساس نام کوچه مهدیه واقع در خیابان شهید کچویی پاچنار در منطقه یک به نام شهید سید حسین مسعودیان، کوچه نهم در خیابان شیخ بهایی شمالی واقع در منطقه سه با حفظ شماره به نام شهید محمد ابراهیم حمیدی، کوچه ۹/۳۵ حدفاصل خیابان نهم و دهم نیروی هوایی واقع در منطقه ۱۳ با حفظ شماره به نام شهید ابوالقاسم زینعلی سیاوشانی، پل صفا در بزرگراه امام علی (ع) واقع در منطقه ۱۳ به نام شهید بهمن کماندار و خیابان قانون واقع در خیابان پیروزی، خیابان فارابی در منطقه ۱۴ به نام شهید مهران خالدی تغییر کرد.

در ادامه این جلسه کوچه لاله چهارم در خیابان فاضل بجستانی واقع در منطقه ۱۵ به نام شهید مجید قنبری، کوچه بیست و دوم واقع در منطقه ۱۵ نبرد جنوبی خیابان شیخ بقایی با حفظ شماره به نام شهید سعید رزاقی، کوچه بیست و هشتم واقع در حد فاصل خیابان مهران و خیابان جانبازان در منطقه ۱۹ با حفظ شماره به نام شهید عزیزاله سلیمانی، کوچه هجدهم واقع در شهرری، خیابان شهید اردستانی، حد فاصل فلکه دوم و سوم دولت آباد با حفظ شماره به نام شهید ناصر صدقی و کوچه بی نام در تهرانسر، کوچه شهید راسخ مهر واقع در منطقه ۲۱ به نام شهید محمد ابراهیم سلمانی فیضی نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha