پیکر یک شهید گمنام در صدا و سیمای خراسان رضوی به خاک سپرده شد

مشهد- ایرنا- پیکر مطهر یک شهید گمنام عملیات رمضان دوران هشت سال دفاع مقدس در محوطه صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر این شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان از مسجد حضرت قائم(عج) شهرک نوفل لوشاتو مشهد آغاز و تا مسجد رضوان صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه یافت.

تشییع این شهید والامقام با قرائت دعای فرج و صلوات خاصه آغاز شد و مردم در طول مسیر با شعارهای یا "علی موسی الرضا، مهمان برایت آمده/ لبیک یا حسین و لبیک یا حیدر، لبیک یا زهرا" پیکر این شهید گمنام را همراهی کردند.

مرثیه خوانی و سینه زنی از جمله اجرای سرود "شهید" گروه نوجوانان حرم امام رضا(ع) از جمله برنامه‌هایی بود که در محل مسجد رضوان صدا و سیما برگزار شد.

پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس در صدا و سیمای خراسان رضوی به خاک سپرده شد

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در آیین تشییع این شهید گمنام گفت: همه ما مسوول و ملزم به حفظ و یاد و خاطره شهدا هستیم چرا که شهدا و خانواده های آنها حق سنگینی بر همه مردم دارند.

محسن نصرپور افزود: این تکریم و گرامیداشت‌ها در تحکیم ارزش های انقلاب و اسلام و افزایش پیوند میان نسل‌ها، نقش موثری دارد.

وی با بیان این که اصحاب رسانه وظایفی برای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت برعهده دارند ادامه داد: باید مفاهیم و ارزشهای ایثار و شهادت و دفاع مقدس را برای نسل جدید که دفاع مقدس را ندیده و تجربه نکرده است با زیباترین زبان در قالبهای گوناگون و با ادبیاتی تعقلی برای این نسل بازگو کنیم.

پیکر مطهر این شهید گمنام در پایان مراسم، در محوطه صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد به خاک سپرده شد.

عملیات رمضان عملیات تهاجمی و گسترده نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به مدت ۱۷ روز در تابستان ۱۳۶۱ در جنوب عراق، شمال‌شرقی شهر بصره و در منطقه شلمچه انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha