اراضی رهاشده و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی گیلان تعیین تکلیف می‌شود

رشت- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بزرگترین چالش حوزه صنعت استان را کمبود اراضی عنوان و ذکر کرد: در این میان زمین‌های واگذار شده به طرح‌های اقتصادی و تولیدی غیرفعال و رها شده کم نیست که تعیین تکلیف می شوند.

تیمور پورحیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه اکثر شهرک‌های صنعتی استان زمین قابل واگذاری  ندارند، بیان کرد: در گذشته زمین‌ها بصورت بی برنامه تحویل شده و پروانه‌هایی که برای بسیاری از اراضی بعنوان محلی برای تولید در این بخش صادر شده اما هنوز در شهرک های صنعتی فعال نشده اند.

وی ادامه داد: از سویی طبق دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، صدور جواز در خارج از شهرک های صنعتی منوط به تغییر کاربری زمین است که این امر باعث طولانی شدن پروسه‌های تامین زمین ، صدور جواز و در بسیاری از موارد منجر به خروج طرح از حالت اقتصادی می شود.

وی اضافه کرد: در این رابطه کارگروهی توسط شرکت شهرک های صنعتی در استان تشکیل شده تا افرادی که بعنوان فعال در این حوزه اقدام به اخذ پروانه کرده و سال‌ها زمین‌های خود را در این شهرک ها رها نموده اند فوری تعیین تکلیف شده و این زمین‌ها بازپس گرفته شود.

پوحیدری بازپس گیری این زمین‌ها را زمینه‌ساز فرصت‌های سرمایه گذاری جدید در منطقه دانست و یادآوری کرد: متقاضی زیادی در این بخش وجود دارد و رایزنی‌هایی نیز با ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان انجام شده تا زمین‌های جدیدی از طریق شهرک های صنعتی به محدوده این شهرک ها الحاق شود.

وی گفت: با وجود محدودیت ها، معتقدم در گیلان زمین به اندازه کافی برای سرمایه گذاری وجود دارد اما در این حوزه باید برنامه ریزی و ساماندهی مناسبی صورت گیرد تا این پتانسیل به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد.

پورحیدری پیشنهاد داد: شرکت شهرک های صنعتی کشور جانمایی و احداث شهرک های جدید صنعتی در سطح استان را در دستور کار خود قرار دهند.

هم اینک ۳۲ شهرک صنعتی در نقاط مختلف استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha