۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84985964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۴۰۰ امدادرسان حوادث در گناباد سازماندهی شدند

گناباد-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر گناباد گفت: یک هزار و ۴۲۰ نفر امداد رسان هلال احمر برای ارایه خدمات امدادی در زمان وقوع سوانح و حوادث غیر مترقبه تاکنون در این شهرستان سازماندهی شده‌اند.

علی برومند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۲۰ نیروی مستقیم و آماده به کار هلال احمر و یک هزار و ۳۰۰ نفر هم اعضای جوانان داوطلب هلال احمر را تشکیل می‌دهند که آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: این تعداد در قالب ۲۰ تیم عملیاتی و آماده به کار برای خدمات امدادی در زمان وقوع حوادث پیش بینی نشده و سوانح سازماندهی شده و فعالیت می کنند.

رییس جمعیت هلال احمر گناباد گفت: این تیم‌های عملیاتی که به تیمهای "توانا" معروف می باشند شامل ۹ تیم مردان و ۱۱ تیم زنان هستند و در شرایط خاص مانند حمایت‌های روانی،کوهستانی، سیلاب و اسکان اضطراری در زمان وقوع سوانح و حوادث از توانایی های آنان استفاده می‌شود.

برومند با اشاره به تدوین نقشه خطر پذیری زلزله در گناباد افزود: طبق این نقشه گناباد به پنج منطقه و ۶۴ ناحیه تقسیم و در هر منطقه پیش بینی‌های اسکان، نقاط خطر و شریان‌های اصلی مشخص شده است.

این مسوول گفت: با توجه به برگزاری دوره‌های آموزش هلال احمر آمادگی‌های لازم برای زلزله و بلایای طبیعی احتمالی در شهرستان گناباد وجود دارد و سگ زنده یاب و افزایش تجهیزات امداد رسانی از نیازمندی های این شهرستان برای سرعت بخشی در خدمات امدادی مطلوب در زمان وقوع حوادث به شمار می‌رود.

برومند خاطر نشان کرد: راه اندازی منطقه اسکان اضطراری در زمان وقوع حوادث پیش بینی نشده احتمالی در شهرستان گناباد از سنوات گذشته مطرح بوده است، ولی مردم از این مساله استقبال نمی‌کنند و باید با فرهنگ سازی لزوم اسکان در این مناطق برای مردم بیشتر تبیین شود.

از مجموع ۲ هزار عضو جمعیت هلال احمر گناباد ۴۰۰ نفر به صورت ثابت فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha