موافقت مجلس با افزایش مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه با توسعه دایره مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی نوبت عصر یکشنبه (۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، نمایندگان با ماده (۴) این طرح موافقت کردند.

در ماده( ۴ ) طرح مذکور تاکید شده است در تبصره ماده ۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان عبارت «ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده و نیز» حذف می‌شود. بنابراین تبصره ماده ۲ قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با مصوبه مجلس اینگونه خواهد شد: فهرست مؤدیانی که به دلیل ماهیت کسب و کار آنها، امکان عضویت در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارند، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و پس از تصویب هیأت وزیران، حداکثر تا پایان دی ماه هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان، اعلام خواهد شد.

همچنین نمایندگان با ماده ۵ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی موافقت کردند که بر اساس آن یک تبصره به عنوان تبصره(۴) به ماده(۳) به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان الحاق می‌شود که به این شرح است:
تبصره ۴- اشخاص تجاری در خصوص فعالیتهای اقتصادی خود در خارج از ایران، الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha