۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 84986757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس ثبت احوال پردیس: شهروندان تا پایان دیماه برای ثبت اطلاعات سرشماری مهلت دارند

پردیس – ایرنا - رئیس ثبت احوال شهرستان پردیس گفت: شهروندان پردیسی در طرح آزمایشی سرشماری جمعیت تا پایان دیماه فرصت دارند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

سید احسان سلطانی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: طرح آزمایشی سرشماری جمعیت در شهرستان پردیس و دو شهر دیگر در استان تهران به صورت پایلوت و ارائه کننده این مهم در نظر گرفته شده که با سرشماری در سالهای گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه دراین سرشماری دیگر کسی برای ثبت اطلاعات به در منازل مراجعه نخواهد کرد، افزود: این شیوه به صورت داده های آماری و اطلاعاتی خواهد بود در اداره ثبت احوال استخراج خواهد شد.

رئیس ثبت احوال شهرستان پردیس ادامه داد: این طرح به صورت خود اظهاری است، مردم به سامانه باید مراجعه و اطلاعات خود را به صورت رایگان ثبت کنند، با توجه به حذف مراجعه حضوری شهروندان به اداره ثبت صرفه جویی در هزینه ها برای دولت به همراه خواهد داشت.

سلطانی خاطرنشان کرد: به موجب قانون اختصاص شماره ملی و کد پستی در طرح آزمایشی توسط ثبت احوال انجام می شود و شهروندان می توانند به وبسایت https://www.ncr.ir مراجعه و اطلاعات خود را در گزینه ثبت و تغییر نشانی ثبت کنند.

وی اظهار داشت: رویه دوم نصب و استفاده از اپلیکیشنی بر پایه تلفن همراه به نام سهیم (سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان) است که بر روی تلفن همراه نصب می شود و علاوه بر خدمت اعلام شماره ملی و کد پستی شهروندان می توانند از فرآیندهای دیگری هم که ثبت احوال در این اپلیکشن نظر گرفته می توانند بهره منده شوند.

به گزارش ایرنا، بنا بر اظهارات علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ،سرشماری آزمایشی ثبتی مبنا در سه شهر پیشوا، پردیس و پرند آغاز شده و ساکنان این شهر ها تا پایان دیماه امسال فرصت دارند نشانی و کد پستی خود را اعلام و مشخصات خود و اعضای خانواده را در پایگاه ثبت احوال ثبت کنند .

این سرشماری به منظور بهره مندی از فناوریهای نوین و عبور از روشهای سنتی در جمع آوری اطلاعات به صورت آزمایشی در سه شهر یاد شده در استان تهران اجرا می شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha