فارس میزبان همایش ملی افق های نسل جدید شهر هوشمند

شیراز- ایرنا- مشاور استاندار فارس در امور فناوری و شرکت‌های دانش بنیان گفت: همایش ملی افق های نسل جدید شهر هوشمند به همت اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان استانداری فارس در شیراز برگزار می شود.

منصور کنعانی،روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه در سالن وصال شیراز واقع در هتل بزرگ شیراز برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این همایش که استادان عالی رتبه دانشگاه، شرکت های دانش بنیان و مسئولان برگزار می شود، چالش ها و فرصت های هوشمندسازی در سطوح مختلف به عنوان یکی از محورهای همایش مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مشاور استاندار فارس اظهار داشت: روند توسعه شهرهای نسل چهارم و پنجم، زیرساخت های مورد نیاز برای پی‌ریزی پروژه های کلان در جهت شهر هوشمند، زمینه سازی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیست‌ بوم دانش بنیان فارس در راستای شهر هوشمند، نقش فناوری هایی همچون هوش مصنوعی در طراحی شهرهای هوشمند از دیگر محورهای اصلی این همایش یک روزه است.

هوشمندسازی و هوش مصنوعی دو رکن مورد توجه کشور برای ساختن آینده ایران است ، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در راستای یکی از رسالت‌های خود به‌ منظور توسعه فناوری‌های نوظهور و کاربردی در حوزه‌های مرتبط با هوشمندسازی طرحی با عنوان جهش هوشمندسازی را طرح‌ریزی کرده است.

این طرح حمایتی در تلاش است تا عناصر مختلف پیشران برای توسعه زیست‌بوم هوش مصنوعی و هوشمندسازی در کشور را هدف قرار داده و بتواند به‌ صورت اهرمی منجر به‌ شتاب گرفتن فعالیت‌های عناصر این زیست‌بوم شود. این طرح بر اساس اولویت‌های فناورانه و مسئله محور ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی ارائه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha