به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب نوشت، سرویس خدمات ملی بهداشت انگلیس (NHS) از یک دهه پیش از آغاز کرونا با کمبود بودجه مواجه بود و آغاز همهگیری کرونا تاثیر شدیدتری بر آن گذاشت.
بر اساس این گزارش، در جریان اعتصاب هفته گذشته کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس، از هر پنج بیماری که با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند یک بیمار با مدت زمان انتظار بیش از یک ساعت در این مراکز پذیرش شدند. این در حالی است که دهها هزار نفر دیگر نیز پیش دریافت درمان، بیش از ۱۲ ساعت منتظر ماندند.
کالج سلطنتی درمانهای اورژانسی انگلیس یکشنبه اعلام کرد که هر هفته ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر عمدتا به دلیل زمان بالای انتظار در بخشهای اورژانسی جان خود را از دست میدهند.
«ایان هیگینسون» معاون این کالج دوشنبه در واکنش به افرادی که این واقعیت را رد میکنند، گفت: اگر در خط مقدم باشید، میدانید که این یک مشکل قدیمی است؛ چیزی که هر سال زمستان رخ میدهد.
اتحادیه پزشکی انگلیس نیز دوشنبه این وضعیت را «غیرقابل تحمل و ناپایدار» توصیف و اعلام کرد که سرویس خدمات ملی بهداشت با «تقاضای بسیار بالایی» روبرو است و دولت باید برای آن چارهاندیشی کند.
فیل بنفیلد رئیس شورای این اتحادیه گفت: این حرف درست نیست که این کشور هزینه حل این هرج و مرج را ندارد. این یک انتخاب سیاسی است و بیماران به دلیل این انتخاب میمیرند.
دولت انگلیس همهگیری کرونا و بیماریهای زمستانی مانند آنفلوانزا را عامل فشار بر سرویس خدمات ملی بهداشت معرفی کرده است.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پیام سال نو خود مدعی شد که دولت وی «اقدامات قاطعی» انجام داده و «منابع بیسابقه» برای کمک به حل مشکلات سرویس خدمات ملی بهداشت در اختیار این نهاد قرار داده است.
اما دولت بر سیاست صرفهجویی در بودجه تاکید کرده و با افزایش حقوق پرستاران مخالفت کرده است. پرستاران و رانندگان آمبولانسهای انگلیس هفته گذشته در اعتراض به این وضعیت اعتصاب گستردهای برگزار کردند.
نظر شما