بررسی اعمال قوانین محدودکننده برای استفاده از فضای مجازی در آمریکا

تهران- ایرنا- کنگره آمریکا پس از تصویب قانونی برای ممنوعیت استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی، اکنون به دنبال اعمال مقررات محدودکننده برای فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، کنگره می‌خواهد در سال ۲۰۲۳ قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای استفاده از فضای مجازی اعمال کند که از جمله دلایل آن نگرانی‌ها از انتشار محتوای غیر قابل اعتماد است.

چندین روز پس از تصویب قانون با حمایت دو حزب آمریکا برای ممنوعیت استفاده از «تیک‌تاک» در دستگاه‌های دولتی، قانونگذاران می‌گویند که به دنبال کنترل بیشتر شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی در سال جدید میلادی هستند.

شبکه اجتماعی تیک‌تاک متعلق به شرکت «بایت‌دنس» چین، ماهانه بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد. قانونگذاران و کریستوفر ری رئیس اف‌بی‌آی مدعی شدند که ساختار مالکیت تیک‌تاک می‌تواند داده‌های کاربر آمریکایی را آسیب پذیر کند. این در حالی است که شرکت‌های واقع در چین در صورت درخواست دولت ملزم به ارائه اطلاعات کاربرانشان هستند.

مایک گالاگر، نماینده جمهوریخواه ویسکانسین روز یکشنبه تیک‌تاک را با «فنتانیل (یک شبه مورفین) دیجیتال» مقایسه کرد و به شبکه ‌ان‌بی‌سی نیوز گفت که فکر می‌کند ممنوعیت این برنامه باید در سطح ملی گسترش یابد.

او این شبکه اجتماعی را بسیار «اعتیادآور و مخرب» دانست و افزود: ما شاهد داده‌های نگران‌کننده‌ای در مورد تأثیر مخرب استفاده مداوم از رسانه‌های اجتماعی، به ویژه بر مردان و زنان جوان در آمریکا هستیم.

فرانسیس هاوگن از مدیران سابق فیس‌بوک در این مورد گفت از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک، توییتر و یوتیوب با استفاده از الگوریتم‌های مشابه کار می‌کنند، نهادهای نظارتی باید به عنوان اولین گام برای شفاف‌سازی بیشتر در مورد نحوه عملکردشان تلاش کنند.

به اعتقاد هاوگن، بیشتر مردم از اینکه ایالات متحده چقدر در رابطه با مقررات رسانه‌های اجتماعی عقب است، بی‌اطلاع هستند.

او به شبکه ان‌بی‌سی گفت: گویی به سال ۱۹۶۵ برگشته‌ایم، هنوز قوانینی برای بستن کمربند ایمنی نداریم.

امی کلوبوچار سناتور دموکرات آمریکایی گفت که حمایت دو حزبی برای بسیاری از این لوایح سخت گیرانه برای شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و بسیاری از آنها به مجلس سنا راه یافته اند. اما او گفت که لابی فناوری آنقدر قدرتمند است که می‌تواند «در عرض ۲۴ ساعت» آنها را از بین ببرد.

کلوبوچار روز یکشنبه گفت که اوضاع تنها زمانی برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی تغییر می‌کند که آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند به اندازه کافی از آن استفاده کرده‌اند.

دو روز پیش هم آدام شیف نماینده کنگره آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال حاضر با یک مشکل بزرگ با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و ناتوانی آنها در مدیریت محتوا، گسترش نفرت و ممنوعیت روزنامه‌نگاران در توئیتر مواجه‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha