حال و هوای زینبی و عاشورایی قم در سالروز شهادت سردار دل ها

قم- ایرنا- شهر مقدس قم در سومین سالروز شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش حال و هوای زینبی و عاشورایی به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، ۱۳ دیماه و آن سحرگاه، یادآور حمله خباثت بار آمریکای جنایتکار به کاروان حاج قاسم سلیمانی در اطراف فرودگاه بغداد است و مردم قم با برنامه های متنوعی این روز را گرامی داشتند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست تصاویر شهید سلیمانی از روزهای گذشته تا امروز در جای جای حرم مطهر حضرت معصومه(س) نصب شده است که یادآور محبوبیت سالار شهیدان جبهه مقاومت است که هیچگاه از خاطر مردم فراموش نخواهد شد. آیین های مشابهی نیز روزهای گذشته در حرم مطهر کریمه اهلبیت و مسجد مقدس جمکران برگزار شده است.

جمع کثیری از مردم هیاتی و عاشورایی قم نیز از روزهای گذشته تا امروز با برپایی بیرق های عزا بر سردر منازل خود و همچنین تکایا،‌ هیات ها و مساجد، آیین های گرامیداشتی را برای شهدای مقاومت برگزار می کنند.

جمعی از جوانان نیز به صورت خودجوش پیام ها و شعارهایی را بر پشت شیشه خودروها می نویسند و عکس سردار دل ها بر روی خودروها خودنمایی می کند.

حال و هوای زینبی و عاشورایی قم در سالروز شهادت سردار دل ها

تصاویر و تمثال های متعددی نیز از شهید سلیمانی،‌ ابو مهدی المهندس و سایر شهدای واقعه خونین ۱۳ دی ۹۸ در جای جای شهر قم نصب شده است تا یاد و خاطره آنان در نزد مردم زنده بماند.

یکی از مهم ترین برنامه هایی که امروز در قم به یاد حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود مراسم پیاده روی حرم تا حرم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران است و این دقیقا همان مسیری است که سه سال پیش در تشییع شهدای مقاومت میزبان پیکرهای پاک شهدا بود و صحنه های به یادماندنی در ذهن مردم قم به یادگار گذاشت.

با توجه به تقارن ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار عزیز دلها حاج قاسم سلیمانی و سه شنبه های اربعینی (طریق المهدی) و همچنین گرامیداشت تشییع پرشکوه شهدا در سال ۹۸، مردم قم در بلوار پیامبراعظم(ص) پیاده روی خواهند کرد.

پیاده روی بزرگ مردم قم از ساعت ۱۵ امروز از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(عمود ۱۲) آغاز خواهد شد و حرکت کاروان بزرگ‌خوردویی و موتوری نیز ساعت ۱۶ از ابتدای بلوار پیامبراعظم(عمود۱۵) خواهد بود. برپایی موکب های پذیرایی و فرهنگی در طول بلوار پیامبراعظم نیز پیش بینی شده است.

حال و هوای زینبی و عاشورایی قم در سالروز شهادت سردار دل ها

موکب امامزادگان قم در گلزار شهدای کرمان برپا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت و گویی تصریح کرد: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، موکب امامزادگان استان قم در جوار مزار مقدس این شهیدان در کرمان برپا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری اظهار کرد: موکب امامزادگان قم از شنبه دهم تا پنجشنبه ۱۵ دی ماه در شهر کرمان میزبان عزاداران و زائران آن مزار مقدس خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ۳۵ نفر از خدام بقاع متبرک در این مدت و در قالب موکب امامزادگان قم به فعالیت مشغول خواهند شد گفت: همچنین هدایای فرهنگی و تبرکات حرم‌های مطهر امامزادگان قم نیز بین زائران توزیع خواهد شد.

هم چنین به مناسبت سومین سالگرد شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اداره کل اوقاف استان قم با همکاری آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) مراسم گرامیداشتی را فردا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن همایش این امامزاده برگزار می کند. آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار و سردار سید جواد هاشمی مسئول بسیج ادارات قم در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

برگزاری یادواره «یالثارات الحسین(ع)» در سالروز شهادت سردار سلیمانی در جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز از برگزاری مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با عنوان «یالثارات الحسین(ع)» در این مسجد مقدس خبر داد.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان، به برنامه های مسجد مقدس جمکران اشاره و اظهار کرد: روز سه شنبه ۱۳ دیماه، ویژه برنامه « یالثارات الحسین(ع)» با حضور زائران و منتظران امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این یادواره برنامه های متنوعی از جمله اجرای گروه های سرود، روایت خاطراتی از شهید حاج قاسم سلیمانی توسط راویان دفاع مقدس، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه برنامه ریزی شده که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران ترتیب می یابد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت سبک زندگی سردار سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: جمعه این هفته نیز مقارن با سالروز وفات ام البنین(ع) است که مراسم ندبه انتظار با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین آقا میری و مداحی حاج رضا بذری از ساعت ۶ صبح در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

آیین بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با سالروز شهادت این شهید والامقام در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ستاد دانشگاه و مراکز آموزشی درمانی قم نیز برگزار شد. آیین های مشابه دیگری نیز ظهر امروز بعد از نماز ظهر و عصر در دیگر ادارات قم نیز برگزار شد.

دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم و هم چنین دانشجویان قم نیز در مدارس و دانشگاه ها به یاد سردار دل ها آیین های یادبودی را برگزار کردند.

دلجویی از خانواده شهید قمی واقعه ۱۳ دی ماه فرودگاه بغداد

جمعی از مردم شهر قم و مسئولان استانی و فرا استانی نیز در این روزها به دیدار خانواده شهید شهروز مظفری سرتیم حفاظت حاج قاسم سلیمانی می روند و سالروز شهادت او را گرامی می دارند.

در همین راستا به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با خانواده شهید مظفری انجام شد.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس و تعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید، این حمله تروریستی به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha