فرمانده بسیج طلاب خراسان رضوی: سردار سلیمانی مصداق عینی جهاد تبیین بود

تربت‌حیدریه - ایرنا - فرمانده بسیج طلاب خراسان رضوی گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی پیوند عمیقی با انقلاب اسلامی و نیز اسلام ناب محمدی (ص) داشت، وی شخصیت و محبوبیتش را از مرزها عبور داد و به تعبیر بهتر مصداق عینی جهاد تبیین بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین قنبریان روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در جمع بسیجیان طلاب تربت‌حیدریه در مدرسه علمیه هراتی این شهرستان بر ضرورت تحقق جهاد تبیین در جامعه کنونی تاکید کرد و افزود: جهاد تبیین جنبه گفتاری و عملی دارد و لازم است در جهاد تبیین به حوزه عملیاتی آن ورود کرد تا نسل امروز عمل را در جهاد تبیین ببیند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم دینداری افراد را بسنجیم باید ببینیم پایبندی و ارادت آنها به انقلاب و نظام اسلامی چگونه است و لذا هر چه ارادت و پایبندی بیشتر باشد، به طور قطع دینداری او نیز بیشتر خواهد بود.

فرمانده بسیج طلاب خراسان رضوی گفت: امروز مردم جهاد تبیین را به صورت عملی می‌خواهند و هر گاه آن را ملموس ببیند به طور قطع خودشان مانند همیشه در وسط میدان حاضر خواهند شد و لذا هرکس در هر کجا که هست باید کار خود را جهادی دنبال کند.


قنبریان همچنین گفت: در سالروز عروج شهید سلیمانی شاهدیم از تمام نقاط ایران و جهان دلها به سمت کرمان و مزار حاج قاسم روانه است و فوج فوج جمعیت از همه جا به سوی مزار این شهید عزیز می‌روند که این بدان معناست که وی در جهاد تبیین کارنامه درخشانی داشت.

فرمانده بسیج طلاب خراسان رضوی: سردار سلیمانی مصداق عینی جهاد تبیین بود

طرح قرار دوازدهم با محوریت پاسداشت شهید سلیمانی

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌ حیدریه نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی در طرح ملی قرار دوازدهم گفت: این شهید بزرگوار برای نسل امروز الگوی ایثار، کرم و سخاوت بود.

حجت‌الاسلام جعفر نواییان در طرح ملی "قرار دوازدهم" در مزار بی‌بی حسنیه تربت حیدریه و با محوریت پاسداشت شهید قاسم سلیمانی، افزود: بر همین اساس و با یاد و خاطره این شهید مدافع امنیت و بصیرت، این ماه برنامه خود را با یک روز تاخیر برگزار کردیم.


وی با یادآوری اهداف طرح ملی "قرار دوازدهم" گفت: این طرح از اسفند پارسال و در راستای ترویج فرهنگ ارایه خدمات اجتماعی به نیابت از امام زمان (عج)، روز دوازدهم هر ماه در بقاع متبرکه سراسر کشور و با هدف ترویج معارف مهدوی و انتشار یاد و نام امام عصر برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه تربت‌حیدریه با بیان اینکه قرار دوازدهم طرحی با امکان مشارکت مردم برای ارایه خدمات اجتماعی به محرومان است، افزود: این طرح در پی آن است تا زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی و مواسات، مومنان و خیراندیشان را به سوی مساعدت نیازمندان به نیابت از امام عصر (عج) سوق دهد.

نواییان افزود: برنامه‌ریزی به گونه ای است تا هر شخصی که دل در گرو امام زمان خود دارد، به هر میزان توان مالی و امکاناتی، مشارکت داشته باشد.

وی اظهار کرد: بر این اساس امروز ۲۲۳ بسته معیشتی شامل ارزاق خوراکی اولیه خانوار به ارزش ریالی هر بسته چهار تا پنج میلیون ریال بین نیازمندان تربت حیدریه توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha