۱۵ دی ۱۴۰۱، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84988499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در بخش گازرسانی به عنوان استان سبز کشور معرفی می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با تحقق برنامه‌های پیش بینی شده در بخش گازرسانی، زنجان به جمع استان‌های سبز کشور می‌پیوندد.

به گزارش ایرنا، امروزه ضرورت و اهمیت بهره مندی از گاز طبیعی در بخش های صنعتی و واحدهای تولیدی، تجاری، مسکونی، سوخت نیروگاه‌های برق، سیستمهای گرمایشی و تهیه غذا در منازل و محیط کار و دیگر حوزه ها بر کسی پوشیده نیست.

از سوی دیگر استفاده از این انرژی علاوه بر تامین آسایش برای عموم مردم با فراهم کردن محیط زیست سالم و پایدار، نقش مهمی در توسعه ملی بر عهده دارد.

گازرسانی، همچون فراهم شدن دیگر زیرساختها از جمله شبکه آب و برق و توسعه راههای ارتباطی، روند پیشرفت مناطق شهری و روستایی را شتاب بخشیده و در مناطق روستایی، عدالت اجتماعی را در پی داشته و در زدودن چهره محرومیت از مناطق محروم نیز تاثیر بسزایی ایفا کرده است.

زنجان در بخش گازرسانی به عنوان استان سبز کشور معرفی می‌شود

خبرنگار ایرنا برای آگاهی بیشتر از ماموریت ها و اقدامات در دست اجرای شرکت گاز استان زنجان در خصوص گازرسانی به مناطق شهری و روستایی این استان، مصاحبه‌ای را با رحیم سلیمانی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان انجام داده است.

رحیم سلیمانی نژاد با بیان اقدمات انجام شده و در دست اجرای این شرکت، گفت: با تمام توان در حال خدمت رسانی به مشترکان فعلی گاز طبیعی هستیم و تلاش می کنیم با سرعت بخشیدن به اجرای طرح های گازرسانی در زنجان به استان سبز کشور به لحاظ گازرسانی تبدیل شویم.

ایرنا. در حال حاضر چند درصد از مناطق شهری و روستایی استان از گاز طبیعی بهره مند هستند؟

هم اکنون در مجموع ۹۷ درصد مناطق شهری و روستایی استان زنجان از گاز طبیعی بهره مند هستند، ۲۱ شهر استان ۱۰۰ درصد و از ۹۱۱ روستای استان نیز ۶۳۴ روستا از این حامل انرژی بهره مند شده اند که درصد بهره مندی مناطق روستایی استان هم اکنون ۹۱.۲ درصد است.

گازرسانی به ۱۱۷ روستای استان را در مرحله اجرا داریم که با اتمام این اقدامات میزان بهره مندی روستاییان استان از گاز طبیعی به ۹۶ درصدخواهد رسید.

گازرسانی به ۵۰ روستای استان از اواخر امسال پیمان سپاری خواهد شد و بعد از اتمام آن در اواخر سال آینده میزان بهره مندی روستاهای استان از گاز طبیعی به ۹۷ درصد خواهد رسید که با تحقق این مهم، زنجان به عنوان استان سبز در بحث گاز رسانی خواهد بود.

در زمان حاضر با ۹۱.۲ درصد بهره مندی نسبت به نرم کشوری که ۸۱ درصد است در وضعیت خوبی قرار داریم و تلاش می شود با جذب اعتبارات بیشتر در این خصوص طرح های در دست اجرا در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

زنجان در بخش گازرسانی به عنوان استان سبز کشور معرفی می‌شود

ایرنا. بهره مندی شهرکهای صنعتی استان زنجان از گاز طبیعی چه میزان بوده و چه طرحهایی در این خصوص در دست اجرا است؟

چهار شهرک صنعتی استان را در اولویت گازرسانی داریم؛ افزایش ظرفیت ایستگاه و برداشت گاز از شهرک صنعتی "اشراق" زنجان انجام شده و به اتمام رسیده است که منتظر عقد قرارداد با واحدهای صنعتی هستیم تا ظرفیت آنها را افزایش دهیم.

طراحی گازرسانی به شهرک شهید "شهریاری" در غرب زنجان در نیک پی نیز به پایان رسیده است و پیمان سپاری آن از اواخر امسال انجام خواهد شد.

در زمان حاضر این شهرک با ۲۰ درصد، از شبکه های موجود تامین گاز می‌شود.

افزایش ظرفیت شهرک صنعتی سلطانیه در "سنبل آباد" که در شهرک ونسر احداث خواهد شد برای سال آینده در برنامه این شرکت قرار دارد و افزایش ایستگاه فاز ۲ شهرک صنعتی خرمدره نیز سال آینده انجام خواهد شد.

زنجان در بخش گازرسانی به عنوان استان سبز کشور معرفی می‌شود

ایرنا. شرکت گاز در فصول سرد سال برای گازرسانی مستمر و تامین پایدار این انرژی با چه مشکلاتی مواجه می‌شود؟

در ماههای سرد سال افزایش مصرف گاز خانگی و عمومی را در مدارس، ادارات و واحدهای تجاری داریم که این موحب ناترازی در تامین انرژی می‌شود به خصوص در مناطق سردسیری مثل زنجان که برای مدیریت مصرف و آسیب ندیدن واحدهای صنعتی، برای این مشترکان هر سال سوخت جایگزین از تابستان برنامه ریزی می شود.

مکاتباتی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی انجام می شود که امسال هم با قوت بیشتر انجام شده است تا حداقل برای یک ماه سوخت جایگزین داشته باشند که در صورت محدودیت مصرف از این سوخت استفاده کنند و مجبور به تعطیل واحدهای خود نشوند.

امسال نیز واحدهای صنعتی سوخت جایگزین را تهیه و ذخیره کرده اند.

زنجان در بخش گازرسانی به عنوان استان سبز کشور معرفی می‌شود

ایرنا. آیا برای واحدهای صنعتی محدودیتی در تامین گاز اعمال می‌شود؟

برای ۲ ماه دی و بهمن ۵۰ درصد محدودیت مصرف برای صنایع برنامه ریزی شده است و به همین منظور هر هفته با این واحدها جلسه ای برگزار می کنیم تا اعمال محدویت ها برنامه ریزی شود، البته برای برخی صنایع در یک فرجه زمانی مصرف جایگزین و در فرجه ای نیز مصرف گاز در نظر گرفته می شود.

ایرنا. برای مدیریت مصرف مشترکان عمومی چه برنامه ای دارید؟

با ۱۰ گروه، مصرف گاز ادارات استان پایش می شود تا دمای هوای این محیط ها بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد تنظیم باشد.

از عموم مشترکان استان نیز می خواهیم دمای آسایش را ( ۱۸ تا ۲۱ درجه ) در منازل و محیط های کاری خود رعایت و تا حد امکان در مصرف این انرژی صرفه جویی کنند تا همه هم استانی ها از این نعمت بهره مند شوند و با قطعی گاز مواجه نشویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha