صنعت‌نفت آبادان - گلگهر سیرجان/طلایی پوشان آبادانی دنبال نخستین پیروزی خانگی

آبادان - ایرنا - تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و گلگهر سیرجان در حالی روز پنجشنبه در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم می‌روند که یکی برای فرار از قعر جدول، و دیگری برای صعود به صدر جدول تلاش دارد.

به گزارش ایرنا هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با چند دیدار حساس پیگیری می‌شود و در یکی از این رقابت‌ها ۲ تیم صنعت‌نفت آبادان و گلگهر سیرجان به مصاف هم ‌می‌روند.

صنعت‌نفت آبادان که با آمدن تاوارس به عنوان سرمربی به تیمی غیرقابل پیش‌بینی و هجومی و درعین حال از پیش بازنده تبدیل تبدیل شده در آخرین دیدار خود در خارج از خانه برابر ذوب آهن اصفهان در دقایق پایانی بازی، در حالی که از تیم حریف پیش بود به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت تا کمی از بحران خارج شود و اکنون دنبال کسب نخستین پیروزی خانگی این فصل است تا جایگاه خود را در جدول رده بندی لیگ بهبود بخشد.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود؛ تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته توانست یک امتیاز خارج از خانه برابر ذوب آهن را کسب کرد تا فاصله خود با تیم‌های بالای خود را حفظ کند و در آن سوی میدان نیز آبی‌پوشان سیرجانی برابر میهمان خود پرسپولیس دیگر مدعی قهرمانی تن به شکست خانگی ۲ بر صفر داد.

صنعت‌نفت آبادان که تغییرات زیادی در کادر فنی داشته نتوانسته همانند فصل گذشته معادلات جدول را با شکست مدعیان قهرمانی و ارایه بازی‌های تماشاگر پسند بر هم زند؛ این تیم در ۱۱ بازی ابتدایی شادابی از خود نشان نداد ولی در سه بازی گذشته و با آمدن تاوارس همان تیمی نشان داد که هواداران پرشمارش انتظارش را دارند.

گلگهر سیرجان که هفته گذشته برابر تیم پرمهره و مدعی پرسپولیس شکست خورد و صدر جدول را به قرمزپوشان تهرانی تقدیم کرد برای گرفتن امتیاز از تیم صنعت‌نفت در آبادان سرشار از انگیزه است و شاگردان امیر قلعه‌نوعی برای صعود به صدر جدول، حریف قلدر و سرسختی برابر زردپوشان آبادانی خواهند بود.

تیم فوتبال صنعت‌نفت در ۱۴ بازی گذشته فقط ۱۰ امتیاز کسب کرده و نتوانسته‌ به آنچه تماشاگران آبادانی از آن توقع دارند دست یابد و از فوتبال برزیلی در تیم خبری نیست؛ این تیم برای بهبود شرایط خود در جدول نیاز مبرم به سه امتیاز فینال گونه با گلگهر سیرجان دارد.

هفت برد، سه باخت و سه مساوی عملکردی بوده است که تیم گل‌گهر تا به اینجای لیگ برتر کسب کرده و اگر این تیم می‌خواهد صدر جدول را هدف قرار دهد باید از سد میزبان تازه جان گرفته خود در روز پنحشنبه عبور کند.

گلگهر سیرجان با ۱۹ گل زده و ۱۲ گل خورده و صنعت‌نفت آبادان با ۹ گل زده و ۱۷ گل خورده برابر هم صف‌آرایی می‌کنند؛ تعداد گل خورده زردپوشان آبادانی بیانگر تزلزل خط دفاعی این تیم است و مدافعان صنعت‌نفت آبادان به نقطه ضعف این تیم تبدیل شده به گونه ای که در هر بازی به راحتی برابر مهاجمان حریف تسلیم می‌شوند.

تیم گلگهر در خط حمله میانی با داشتن بازیکنانی مانند علیرضا علیزاده و رضا شکاری می‌توانند برای نفتی‌ها دردسر ساز شوند؛ هافبک‌های تیم قلعه‌نوعی به لحاظ تکنیک و سرعت جزو آماده‌های لیگ برتر به شمار می‌روند و در آن سوی میدان نیز عباس بوعذار و فردین یوسفی در تیم نفت آبادان حضور دارند که به لحاظ تکنیک و شوتزنی زوج خطرناکی را تشکیل داده‌اند.

آرمین سهرابیان و مسیح زاهدی بازیکنان کلیدی ترکیب گلگهر هستند و مهدی ممی‌زاده و حکیم نصاری نقشی مشابه در ترکیب صنعت‌نفت دارند، ضمن اینکه تقابل محمد طیبی و مرتضی تبریزی در خط دفاعی صنعت‌نفت و آرمین سهرابیان و مهدی ممی‌زاده در خط دفاعی و حکیم نصاری و علیرضا علیزاده در خط دفاعی گلگهر جالب توجه خواهد بود.

در تیم صنعت‌نفت میثم تهیدست و محمد طیبی در کنار فردین یوسفی و عباس بوعذار خط میانی و دفاعی با تلفیقی از تجربه و انیگزه جوانی را برابر گلگهر تشکیل خواهند داد و پیروزی بر گلگهر سخت اما غیر ممکن نخواهد بود.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: این بازی یکی از سخت‌ترین بازی‌های این فصل است که باید از آن سربلند خارج شویم و تیم را به سمت بالای جدول سوق دهیم.

محمد طیبی بیان کرد: با رقیبی بازی خواهیم کرد که با آن قابل مقایسه نیستیم زیرا به لحاظ مالی چندین برابر ما توانایی دارند و جمعی از بهترین‌های فوتبال ایران را نیز جذب کرده است.

وی افزود: البته همیشه پول حرف اول را در فوتبال نمی‌زند و بازیکنان صنعت‌نفت برای کسب امتیاز در این دیدار بسیار انگیزه دارند و برای کسب امتیاز در آخرین بازی نیم فصل به میدان می‌رویم.

دیگر بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز در خصوص این دیدار گفت: گلگهر تیمی یک دست و مدعی اصلی قهرمانی است که نتیجه گرفتن از آن برای تمامی تیم‌ها سخت خواهد بود.

مهدی ممی‌زاده با بیان اینکه تیم گلگهر بازی راحتی در آبادان پیش رو ندارد افزود: ما به سه امتیاز این دیدار نیاز مبرم داریم و برای دست یافتن به آن از نام حریف هیچ ترسی نداریم.

وی ادامه داد: هواداران آبادانی از ما انتظار برد در این دیدار حساس را دارند و ما برای شاد کردن دل آنها مشکلات مالی را فراموش خواهیم کرد.

مربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: از حریف شناخت کامل داریم و نقاط ضعف و قوت آنها را به خوبی بررسی و در تمرینات با بازیکنان بارها مرور کرده‌ایم.

بهروز مکوندی بیان کرد: تیم صنعت نفت شرایط خوبی در جدول ندارد اما در سه بازی گذشته نشان دادیم تیم قابل قیاس با تیم قبلی نیست و در هر دیدار با انگیزه مثال زدنی برای برد به مصاف حریفان می‌رویم.

وی افزود: البته گلگهر تیم یکدست و بسیار منسجمی است که شکست دادن آنها دشوار خواهد بود اما تیم صنعت‌نفت راهی جز پیروزی ندارد و برای دست یافتن به آن کاملا آماده است.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هم اکنون با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha