نماینده سوری: آمریکا خواهان ثبات هیچ کشوری نیست/فعال سازی داعش حربه دوباره آمریکا

تهران - ایرنا - نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه آمریکا خواهان ثبات در هیچ کشوری نیست، گفت که واشنگتن اخیرا پس از ناتوانی در دستیابی به اهداف خود در سوریه، بقایای گروه تروریستی «داعش» را دوباره فعال کرده است.

به گزارش ایرنا، «عمار اسد» روز چهارشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: آمریکا خواهان ثبات هیچ کشوری در منطقه نیست و می خواهد همه تحت قیمومیت او باشند.

این نماینده مجلس سوریه تاکید کرد که سازماندهی مجدد داعش از سوی آمریکا عمدتاً با هدف ایجاد مانع بر سر راه نزدیکی روابط ترکیه و سوریه و به هم زدن مجدد اوضاع انجام می شود.

وزیر خارجه ترکیه پیش تر درباره احتمال دیدار سران این کشور و سوریه در آینده نزدیک خبر داده بود؛ موضوعی که احتمالا پس از نشست برنامه ریزی شده وزرای خارجه دو کشور مشخص خواهد شد.

«مولود چاووش اوغلو» در عین حال گفت که تعیین زمان برای چنین دیدارهایی خطا و این اردوغان است که باید چنین تصمیمی را بگیرد.

به نوشته اسپوتنیک، واشنگتن و بسیاری از کشورهای غربی در سال های گذشته به حمایت مستقیم از سازمان تروریستی داعش متهم شده اند. شرکت فرانسوی «لافارژ» فعال در حوزه صنعت سیمان در اکتبر ۲۰۲۲، در برابر دادگاهی در ایالات متحده، اعتراف کرد که به گروه های تروریستی در سوریه از جمله داعش کمک های مالی کرده است.

پیش از این شواهد و قراینی هم در رسانه ها منتشر شد که نشان از کمک لجستیکی آمریکا از عناصر تروریست داعش و حفاظت و جابجا کردن آنها دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» پنج روز پیش خبر داد که در حمله (بقایای گروه تروریستی داعش) به سه اتوبوس حامل کارگران یک میدان نفتی در شرق سوریه، ۱۰کارگر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند و به نوشته اسپوتنیک، مشاهده ظهور دوباره داعش در سوریه، عراق و آفریقا همراستا با هشدارهای قبلی ناظران است که گفته بودند، واشنگتن در پی بروز تنش با بسیاری از کشورهای عربی، ممکن است دوباره این گروه تروریستی را به صحنه برگرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha