کارشکنی سفارت لهستان برای صدور روادید ۲ ملی‌پوش هندبال

تهران- ایرنا- فدراسیون هندبال در مورد کارشکنی سفارت لهستان در ایران برای صدور روادید ۲ ملی‌پوش اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که امروز (چهارشنبه) در سایت رسمی فدراسیون هندبال منتشر شد، آمده است:

پس از پیگیری‌های مستمر و انجام امور مرتبط به دریافت روادید لهستان برای ملی‌پوشان و کادر همراه در زمان معین جهت حضور در بازی‌های تدارکاتی و رقابت‌های قهرمانی جهان در لهستان در نهایت روادید ملی‌پوشان و تمامی کادر همراه صادر شد اما با کارشکنی صورت گرفته تا لحظه درج این اطلاعیه همچنان ویزای محمدرضا اورعی و محمدرضا کاظمی ۲ ملی‌پوش هندبال ایران صادر نشده است.

پیگیری‌ مکرر از طریق وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون بین‌المللی هندبال و فدراسیون هندبال لهستان برای صدور روادید این دو ملی‌پوش از سوی سفارت لهستان در ایران صورت گرفته اما متاسفانه تا کنون پاسخ قانع کننده و موجهی برای این کارشکنی داده نشده است.

با توجه به مصدومیت سیدعلیرضا موسوی و یونس آثاری ۲ ملی‌پوش کلیدی تیم ملی هندبال ایران، عدم صدور روادید برای ۲ ملی‌پوش تاثیرگذار دیگر تیم ملی یعنی محمدرضا اورعی و محمدرضا کاظمی کار را برای تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان دشوارتر خواهد کرد.

فدراسیون هندبال امیدوار است روند صدور روادید برای این دو ملی‌پوش هندبال ایران هرچه سریع‌تر انجام شود تا برای حضور در بازی‌های تدارکاتی و در ادامه رقابت‌های قهرمانی جهان راهی لهستان شوند.

بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان مردان از ۱۱ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۱ دی لغایت ۹ بهمن ۱۴۰۱) به میزبانی مشترک دو کشور لهستان و سوئد برگزار می‌شود.

تیم ملی هندبال ایران بامداد روز سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه عازم لهستان شد. محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سیدمهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی و علی کوهزاد، ۲۰ ملی‌پوش منتخب تیم ملی در پیکارهای قهرمانی جهان هستند.

ملی‌پوشان ایران در تورنمنت چهارجانبه به میزبانی کاتوویتس لهستان روز ۱۴ دی ماه از ساعت ۱۷ به مصاف تیم ملی کشور میزبان خواهند رفت، در دومین دیدار ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۹:۳۰ با بلژیک دیدار خواهند کرد و در آخرین دیدار ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۷ برابر مراکش صف‌آرایی می‌کنند.

همچنین تیم ملی هندبال مردان ایران در یک دیدار دوستانه ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۷ به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

پس از برگزاری این ۴ دیدار تدارکاتی ملی‌پوشان ایران راهی شهر کراکوف خواهند شد تا در رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل حریفان خود به میدان بروند.

ملی‌پوشان ایران در گروه A این مسابقات با تیم‌های ملی اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی هم‌گروه هستند.

برنامه مصاف‌های ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان به شرح زیر است:

ایران – شیلی / پنجشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰

ایران – مونته‌نگرو / شنبه ۲۴ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰

ایران – اسپانیا / دوشنبه ۲۶ دی ماه ساعت ۲۳:۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha