بیش از ۱۰۰ نیرو در منطقه جنگلی لایی و برما نکا مشغول اطفای حریق هستند

ساری- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اظهار این که جلوی گسترش آتش سوزی در ۲ منطقه لایی و برما در ارتفاعات جنگلی نکا گرفته شده اما مهار نشده است، گفت: هم اکنون ۱۰۰ نیرو از یگان حفاظت منابع طبیعی ، محیط زیست ، بسیج اقشار و مردم منطقه در حال اطفای حریق هستند.

حسینعلی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توضیح این که به دلیل وزش باد که از بامداد امروز به وزیدن گرفت، بار دیگر سب شعله ور شدن آتش شده است، افزود: تاکنون سه هکتار از منطقه جنگلی نکا در آتش سوخت ، اگرچه اکنون مهار برای گسترش آتش صورت گرفته ، ولی اطفا نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان این که از روز گذشته تا کنون چند سورت پرواز بالگرد آب باش برای اطفای حریق در منطقه گلوگاه و نکا عملیاتی شده است، بیان کرد: آتش سوزی در منطقه چشمه توسکا گلوگاه نیز به طور مامل مهار و اطفا شده است.
محمدی با بیان این که دیروز ۲ هکتار از منطقه جنگلی ویسر نوشهر نیز در اثر آتش سوزی سوخت، گفت: با ورود به موقع آتش این منطقه نیز مهار و اطفا شده است.

وی از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه حریق در عرصه‌های جنگلی، تجاوز به عرصه‌های ملی و همچنین مشاهده قاچاق چوب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ این نهاد اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.
برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران، ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha