۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84989714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار معتاد از خدمات درمانی بهزیستی خراسان شمالی بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۷ هزار معتاد متجاهر در ۹ ماه امسال از خدمات درمانی و آموزشی مراکز زیر پوشش این نهاد حمایتی بهره‌مند شدند.

احسان حسینی معصوم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ۲ مرکز بازتوانی معتادان کمپ ترک اعتیاد در بجنورد، ۱۵ مرکز اقامتی، یک مرکز گذری کاهش آسیب، یک مرکز ماده ۱۶، یک مرکز بازتوانی و ۷۰ مرکز سرپایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: امسال سه مرکز درمان و بازتوانی در سال جاری راه اندازی شد و یک مرکز ماده ۱۶ برای مردان معتاد متجاهر راه اندازی شده است که تا یک ماه آینده بهره برداری می شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: معتادان به صورت اختیاری به مراکز ماده ۱۵ مراجعه می کنند و خدمات درمانی، آگاه بخشی و سایر موارد به آنان ارایه می شود ولی معتادان مراکز ماده ۱۶ از از سوی دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی گفت: در مراکز کاهش آسیب نیز علاوه بر خدمات درمانی و مهارتی، آموزش های مختلف از جمله مهارت های فنی و حرفه ای نیز به گروه هدف ارایه می شود.

حسینی معصوم گفت: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان نیز در راستای مقابله با اعتیاد در محلات کم برخوردار استان اجرا شده است و در این طرح حدود هزار و ۲۰۰ نوجوان دختر در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش دیدند.

وی افزود: همچنین در برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خود مراقبتی در بخش های مختلف نیز در سال جاری به بیش از ۲۸ هزار نفر خدمات آموزشی ارایه شد.

۶۷۰ معتاد متجاهر در خراسان شمالی شناسایی شده اند که شامل کارتن خواب ها، ولگردان و معتادان تابلو و تزریقی است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha