رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: مهاجرت، روستانشینان را به مصرف‌کننده تبدیل می‌کند

مشهد- ایرنا-رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: توجه به زیرساخت‌های روستایی برای ماندگار ساختن روستاییان بسیار حائز اهمیت است چرا که پدیده مهاجرت، آنها را از تولیدکننده به مصرف کننده صرف تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد صفایی دلویی روز پنجشنبه در آیین آغاز طرح تحول روستایی خراسان رضوی که با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد، افزود: در ۴۴ سال گذشته روستاها شاهد اتفاقات خوبی در زمینه گازرسانی، شبکه برق، مخابرات، درمان و آموزش بوده اند اما رسیدن به روستای پویا، همچنان نیازمند تلاش بیشتری است.

وی ادامه داد: توسعه شهرها و بازماندن روستاها از این روند، سبب ایجاد تضاد طبقاتی و در نتیجه فقر می شود از این رو امید است عزم دولت سیزدهم بر اجرای طرح تحول روستایی استوار بماند.

صفایی دلویی با اشاره به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ۷۲ درصد جمعیت کشور ساکن روستاها بودند، عنوان کرد: اکنون این رقم به ۲۸ درصد رسیده است که برای توقف این روند از وزارت کشور انتظار داریم ابتدا دهیاری ها را تعیین تکلیف کرده و سپس دهیاری ها را همانند شهرداری ها به یک دستگاه اجرایی تبدیل کند تا ردیف بودجه ای برای آنها مشخص شود.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور در سفر یک روزه خود به مشهد در جمع ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار استان حاضر می شود و با حضور وی ۵۶۹ خودرو عمرانی و حمل و نقل عمومی به شهرداری های خراسان رضوی تحویل داده می‌شود.

آغاز عملیاتی اجرای طرح شبکه فاضلاب شهر رضویه و بازدید از طرح ساخت ۲ هزار و ۴۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرک مهرگان از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در سفر به مشهد است.

نشست بررسی طرح های تحول استان خراسان رضوی آخرین برنامه وزیر کشور در مشهد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha