امنیت و آرامش کشور به برکت خون مطهر شهدا است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با تجلیل از رشادت های شهدای والامقام به ویژه سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی»، گفت: امنیت، آرامش و آسایش ایران اسلامی به برکت ریخته شدن خون های پاک و مطهری همچون سردار سلیمانی به دست آمده است.

به گزارش ایرنا؛ «خسرو شهیدی» روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» با حضور خادمین شهدا در نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار افزود: وظیفه و رسالت اصلی ما به عنوان خادمان شهدا، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین سبک و سیره این شهدای گرانقدر در متن جامعه اسلامیمان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ والای ایثار و شهادت یک فرهنگ جامع و در برگیرنده تمام ارزش ها، خوبی ها و زیبایی هاست، ادامه داد: ما باید به این امر واقف باشیم که هر آنچه را که به عنوان یک ارزش به دنبال آن هستیم در این فرهنگ غنی وجود دارد که نمونه عینی آن سبک و سیره شهدای گرانقدری همچون «حاج قاسم سلیمانی» است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویزگی ها و خصوصیات اخلاقی و رفتاری سردار دل ها اظهار داشت: سردار سلیمانی به واسطه شایستگی های بی نظیری که از آن برخوردار بود نه تنها برای ایران که برای جهان اسلام مایه عزت و سربلندی و یک الگوی بی بدیل بود.

شهیدی با بیان فرازی از سخنان سردار سلیمانی که شرط شهید شدن را شهید بودن عنوان کرد، افزود: این بیان ارزشمند سردار سلیمانی حکایت از آن دارد که قبل از فیض عظمای شهادت آثار بسیار مهمی در وجود شهید پیدا شده و او را آماده شهادت می کند و به همین خاطر مقدمه شهید شدن، شهید بودن است.

وی در ادامه به چند شاخصه اخلاقی شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: فرمانده محور مقاومت با داشتن خصوصیات اخلاقی بسیاری همچون استکبار ستیزی، سخت کوشی، ساده زیستی، روحیه سلحشوری، ولایت مداری، نبوغ سیاسی و نظامی و همچنین دقاع از مظلوم در هر کجای دنیا که باشد، خود را به عنوان یک الگوی انسان کامل به جهانیان معرفی کرد و باید در تمام امور زندگی، این سردار بزرگ را الگوی خود قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در خاتمه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه های بنیاد «طرح سپاس» و دیدار از جامعه ایثارگری است، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های شهید سلیمانی اجرای دقیق این طرح سپاس بوده است چرا که وی هر زمان که فرصتی دست می داد با حضور در منازل شهدا و ایثارگران از رشادت ها و فداکاری های آنان قدردانی می کرد و این می تواند درس بزرگی برای خادمین شهدا باشد که طرح سپاس را با قدرت و توان بیشتری به انجام برسانند.

گفتنی است، در این مراسم کارکنان بنیاد استان با قرائت دعای پرفیض عاشورای حسینی، یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام به ویژه شهید«حاج قاسم سلیمانی» را گرامی داشتند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha