نمایشگاه شهدای مقاومت و همایش سردار وحدت اسلامی در پیشاور برگزار شد 

اسلام اباد - ایرنا - به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش نمایشگاه نقاشی شهدای مقاومت و سمینار "شهید سلیمانی سردار وحدت اسلامی" به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در «پیشاور» با حضور پررنگ شخصیت‌های پاکستانی برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سمینار شهید سلیمانی، سردار حاج وحدت با مشارکت سرکنسولگری ایران در تالار امام خمینی (ره) واقع در خانه فرهنگ کشورمان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان برگزار شد.

نمایشگاه شهدای مقاومت نیز در حاشیه این مراسم با حضور «علی بنفشه‌خواه» سرکنسول جدید ایران در پیشاور، «مهران اسکندریان» رئیس خانه فرهنگ کشورمان و برخی از چهره‌های سیاسی-مذهبی ایالت خیبر پختونخوا پاکستان گشایش یافت.

جمع کثیری از فعالان علمی و دانشگاهی ایالت خیبر پختونخوا، علمای شیعه و اهل تسنن، شعرا و عاشقان ولایت و سردار شهدای مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای جهان اسلام بر بهره‌مندی از آرمان‌های شهید سلیمانی و همرزمانش برای تحکیم وحدت و مقابله با دشمنان مشترک مسلمانان تاکید کردند.

در ابتدا کلیپ ویدئویی وصیت نامه سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تصاویر به زبان اردو برای حضار پخش گردید.

علامه رمضان توقیر معاون رییس شورای علمای شیعه پاکستان، دربخشی از سخنان خود اظهار داشت: آروزی شهید سلیمانی تنها آزادی قدس نبوده بلکه آزادی تمام جهان اسلام از ذلت و غلامی استکبار جهانی بوده است.

وی با تاکید بر پیروی از ولایت فقیه بیان داشت: شهید سلیمانی دست پرورده نظام ولایت فقیه بوده و تنها راه نجات را در پیروی از مقام معظم رهبری می دانست. این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود از همراهی و پیروی از مقام معظم رهبری سخن گفته و از آن به عنوان رمز موفقیت مسلمانان یاد کرد.

علامه اقبال بهشتی، عضو ارشد کمیته مرکزی حزب مجلس وحدت مسلمین نیز اظهار داشت: راه و رسالت شهید قدس همان طور ادامه داشته و بر اساس فرمان قرآنی که فرموده اند: وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ یُرۡزَقُونَ - البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند، بلکه زنده اند به حیات ابدی و نزد خدا متنعم خواهند بود."

نمایشگاه شهدای مقاومت و همایش سردار وحدت اسلامی در پیشاور برگزار شد 

وی گفت: این شهید بزرگوار با شهادت خود حق و حقیقت را زنده نگهداشت و یکی از راه های درک و فهم عظمت و ارزش شهادت این شهید عالیقدر شناسایی و شناخت دشمن و قاتل ایشان می باشد. همان طور که در کربلا قاتل حضرت امام حسین علیه السلام ابرقدرت آن عصر بود و دولت و حکومت وی نزدیک بر ۸ کشور امروزی بوده، قاتل شهید سلیمانی نیز ابرقدرت امروز می باشد.

پیرآفتاب عالم گیلانی از اندیشمندان اهل تسنن و رییس شورای علما حزب مردمی پاکستان در ایالت خیبر پختونخوا نیز ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید محور مقاومت اظهار داشت: اکنون بالید برای جهان اسلام روشن شود که تنها راه نجات آنان در وحدت و اتحاد می باشد. و اگر آنان متحد نگردند، بزرگ ترین ضایعه تفرقه در امت اسلامی از دست دادن شخصیت های هم چون شهید سردار سلیمانی می باشد.

وی گفت: دشمنان با ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی توانسته اند، تنها به عنوان یک تماشاگر مسلمانان جهان اسلام را زیر نظر داشته و از جنگ های داخلی و کشت و کشتار لذت ببرند. لذا بایستی گفت، قیام شخصیتی با معرفت کامل همچون سردار سلیمانی در میان مسلمانان علیه ظلم برای آنان خیره کننده بوده و ترس از بیداری مسلمانان آنان را فراگرفته و این امر موجب به شهادت رساندن این چنین شخصیت هایی شده و این بزرگترین خسارتی است که به امت اسلامی وارد می گردد.

مفتی گلزار احمد نعیمی، رییس حوزه علمیه نعیمه اسلام آباد و معاون رییس شورای همبستگی ملی پاکستان، ضمن قدردانی از خانه فرهنگ ایران در پیشاور برای برگزاری این همایش باشکوه سالگرد شهید وحدت و راه حق اظهار داشت: شهید سلیمانی القاب متعددی را کسب نموده و مهمترین آن را خانه فرهنگ ایران در پیشاور، عنوان این همایش قرارداده است. ایشان علاوه بر اینکه شهید راه وحدت بوده، شهید جبهه مقاومت نیزمی باشند.

وی گفت: بزرگترین هدف دشمنان ازشهادت شهید قاسم سلیمانی کمرنگ نمودن و از بین بردن جذبه مقاومت درمیان جامعه اسلامی بوده است. اما بایستی گفت دشمنان از تاثیرخون شهید بی خبر بوده و نمی دانستند با شهید شدن سردارسلیمانی نمی توان مکتب ایشان را از بین برد. کسانی که به زندگی شهید قاسم سلیمانی آشنایی نداشتند و از فعالیت های این شهید بزرگوار بی خبر بودند، امروز با معرفت از ایشان یاد نموده و راه این شهید را ادامه خواهند داد.

سخنرانان با تاکید بر آیه شریفه "واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا گفتند: شهید سلیمانی به حق، منادی چنگ به ریسمان الهی بوده و معتقد به دوری از تفرقه در بین مسلمان و علمدار اسلام ناب محمدی(ص) در سایه مقام عظمای ولایت در عصر کنونی بوده است. تفکر و اندیشه سردار سلیمانی به فرموده مقام معظم رهبری، به عنوان یک مکتب بوده و درحقیقت جبهه مقاومت درمقابل جبهه سازش با استکبار جهانی می باشد

گفتنی است، در کنار برگزاری سمینار سردار وحدت اسلامی، نمایشگاه نقاشی تصاویر گوشه هایی از زندگی گوهربار سردار سلیمانی و همچنین نمایشگاه کتاب آثار تولید شده توسط نویسندگان پاکستان در خصوص این شهید والا مقام به همراه اقلام تبلیغی درمعرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha