استاندار هرمزگان: فرمانداران با افزایش رضایت‌مندی، سرمایه اجتماعی را ارتقا دهند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان فرمانداران را هسته سخت دولت و پیشگام در خدمات رسانی به مردم دانست و گفت: فرمانداران، معاونت‌های سیاسی و بخشداران به عنوان پیشگامان اجرای سیاست‌های دولت باید نقش خود را ویژه ببینند و به شیوه‌ای عمل کنند که اصل رضایت‌مندی از نظام افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه پنجشنبه در همایش فرمانداران هرمزگان که با حضور مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آسیب‌های جدی که می‌تواند خدمات‌رسانی یکنواخت و مطلوب به مردم را خدشه دار کند تداخلات حکمرانی است که انتظار می‌رود وزارت کشور در این زمینه اقدام کند، عوامل نارضایتی ساز در استان احصا و بر رفع آنها تمرکز شده تا علاوه بر افزایش سرمایه اجتماعی از بروز تشنج در جامعه نیز جلوگیری شود.

وی افزود: هرمزگان استانی است که از دیرباز خوی استعمارستیزی داشته و سابقه مبارزه با استعمار در این استان به بیش از ۵۰۰ سال می‌رسد، بیشترین شهید در نبرد مستقیم با شیطان بزرگ آمریکا متعلق به هرمزگان بوده و فرهنگ شهادت در این استان متجلی است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: عوامل نارضایتی ساز در استان احصا و بر رفع آنها تمرکز شده تا علاوه بر افزایش سرمایه اجتماعی از بروز تشنج در جامعه نیز جلوگیری شود.

دوستی با تاکید بر اصل مهم رضایت‌مندی عمومی گفت: علاوه بر سفرهای متعدد به بخش‌های مختلف استان سعی شده در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف هم به مناطق سفر داشته باشیم که روزشمار و سررسید بسیاری از مصوبات این سفرها دهه فجر است به همین جهت باید جهادی کار شود تا وعده‌هایی که داده شده عملی شود.

دولت سیزدهم نزدیک‌ترین دولت به گفتمان امامین انقلاب است

نماینده عالی دولت در هرمزگان یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین وظایف فرمانداران و زیر مجموعه آنان را جهاد تبیین دانست و ادامه داد: در بیان دستاوردهای نظام نباید به یک دولت خاص اکتفا کرد بلکه باید آنچه انقلاب اسلامی در راستای افزایش خدمات به مردم انجام داده تبیین شود.

وی گفت: در استان هرمزگان خدمات انقلاب با پیش از آن به هیچ وجه قابل قیاس نیست و تمام شاخص‌ها رشد بسیار زیادی دارد، هرمزگان کنونی قطب فولادی پالایشگاهی و تولید بنزین کشور است و بندرگاه شهید رجایی قطب تجارت کشور شناخته می‌شود.

دوستی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم شاخص‌های بسیار خوب و مثبتی دارد اما مظلوم واقع شده و دستاوردها تبیین نشده است، اظهار کرد: بسیاری از دستاوردهای دولت در راستای منویات و درخواست‌های مقام معظم رهبری در جهت افزایش سطح خدمات دهی به مردم بوده است که نیاز است از طریق جهاد تبیین این دستاوردها تشریح شود.

استاندار ابراز کرد: در استان هرمزگان آنچه که سالیان متمادی انجام نشده بود ظرف مدت کوتاهی انجام و تعهد چهار ساله دولت در خصوص تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن طی یکسال گذشته کار بسیار بزرگی است و فرمانداران باید مقتدرانه از مواضع و دستاوردهای انقلاب دفاع کنند.

دوستی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم نزدیک‌ترین دولت به گفتمان امامین انقلاب است، ابراز کرد: فرماندار، عامل توسعه، پیشرفت و امنیت است و خدمتگزاران دولت بایستی از فرصت چهار ساله کار برای مردم استفاده کنند، خدمات را تا لایه‌های پایین گسترش دهند و با سفر به روستاها و احصای مشکلات، برای رفع آن برنامه ریزی و دستاوردهای نظام را نیز تبیین کنند.