۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84990769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدفگذاری برای افزایش تولیدات شیلات خوزستان تا ۵۰۰ هزار تن در سال

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: یکی از اهداف در حوزه شیلات استان به ثمر رساندن طرح جامع شیلات و رساندن تولید آبزیان به ۵۰۰ هزار تن در سال تا پایان دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا آقارضا فتوحی روز جمعه در حاشیه بازدید از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی استان به همراه مهدی دهقانی، مدیرکل امور استان ها و مجلس سازمان شیلات ایران بیان کرد:با وجود ظرفیت های مختلف موجود در خوزستان از جمله نفت، فولاد، گاز، نیشکر، و کشاورزی، از نعمت مهمتری برخوردار هستیم و آن منابع آبی موجود در این استان پهناور است که می تواند در به لحاظ اهمیت با نفت برابری کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات که در مورد آب باید به آن توجه شود بحث شیلات است افزود: خوزستان در این حوزه چه در بحث پرورش و چه در بحث صید قابلیت های زیادی دارد و در مورد پرورش آبزیان با توجه ویژه به تحقیقات در این بخش می توانیم در جهت اقتصادی کردن شیلات و صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس گام برداریم.

فتوحی ادامه داد: افزایش تولید و بهره وری مناسب در این زمینه با تحقیقات مناسب می تواند رقم بخورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مرکز شیلاتی شهید ملکی می تواند پایگاه امیدی در جهت توسعه شیلات در خوزستان باشد، گفت: با توجه ویژه به این مرکز و همراهی سازمان های مرتبط از جمله سازمان های آب و برق، سازمان مدیریت و برنامه یزی و بانک‌ها می توان به افزایش تولید در بخش شیلات دست یابیم.

وی ادامه داد: فعال کردن بخش خصوصی،به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام و احیا کردن پروژه های راکد یکی از راهکارهای اساسی در تقویت بخش شیلات است.

وی در خصوص پرداخت اعتبارات بخش شیلات خوزستان بیان کرد: با جلساتی که برای هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط برگزار شده از محل های مرتبط تسهیلات لازم توسط بانک‌ها در اختیار بخش شیلات قرار خواهد گرفت تا بتوانیم باعث رونق بیشتر این بخش شویم.
پارسال تولید آبزیان در خوزستان ۸۵ هزار تُن بوده است.

برگزاری نشست با شماری از بهره برداران مجتمع پرورش ماهی گرمابی آزادگان و بازدید از بنادر اروندکنار و چوئبده از برنامه های هیات اعزامی سازمان شیلات ایران در سفر ۲ روزه به خوزستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha