عباس: امیدوارم سازمان های بین المللی اظهارات خود را برای مقابله با اسرائیل عملی کنند
عکس آرشیوی

تهران- ایرنا- محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب با تمجید از مواضع اخیر کشورها و سازمان ها، پارلمان‌ها و نهادهای مسیحی و دانشگاه الازهر مصر در محکومیت یورش "ایتمار بن گویر" وزیر امنیت داخلی صهیونیست به مسجد الاقصی گفت: امیدوارم که اظهارات این نهادها جامه عمل بپوشد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین وی افزود: با جدیت کامل در برابر هتک حرمت خطرناک کابینه جدید و تندرو و گروه‌های شهرک نشین افراطی خواهیم ایستاد، خواه این مسأله در خصوص هتک حرمت آنان به مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی یا در زمینه تصویب قوانین نژادپرستانه باشد.

وی گفت که برنامه کابینه تندرو و جدید صهیونیست‌ها در تضاد با حقوق بین الملل و توافقنامه‌هاست.

عباس اظهار کرد: ملت فلسطین به استواری و ایستادگی برای دفاع از خاک و زمین آبا و اجدادی شان، میراث تمدنی و مقدسات اسلامی و مسیحی و در مقدمه آن مسجد مبارک مسجد الاقصی ، کلیسای "قیامت" و "المهد" و حرم ابراهیمی در الخلیل ادامه خواهند داد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه افر اطی نتانیاهو در سایه حمایت نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین واکنش کشورهای عربی و اسلامی از جمله ایران ، قطر، اردن، امارات، عربستان، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه را در پی داشته است.

کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را تحریک آمیز ارزیابی کردند.

پیش از این مصر و سازمان ملل متحد دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه تعرّض بن گویر به مسجد الاقصی هشدار دادند.

جنبش حماس نیز در پیام خود به طرف‌های میانجی مصری و سازمان ملل متحد اعلام کرده است: اقدام بن گویر، انفجار خشم فلسطین را در پی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha