مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر: سیره اخلاقی شهدا برای نسل جوان تبیین شود

شهرری - ایرنا - مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در اجتماع مادران و همسران شهدا گفت: نسل امروز کمتر از شهدا شنیده است ولی شهدا پیام‌های زیادی برای همه اعصار و همه نسل‌ها داشته‌اند که باید با برگزاری یادواره‌های مختلف درباره آرمان‌های آنان به نسل جدید بگوییم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر روز شنبه پایگاه خبری ایثار، ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در آیین تکریم و بزرگداشت مادران و همسران شهدا در فرهنگسرای ولا شهرری با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا باید با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سیره اخلاقی و رفتاری شهیدان برای نسل امروز همراه باشد و تبیین سیره شهیدان یک اصل در برگزاری بزرگداشت شهدا است.

وی با اشاره به آیات قرآن در مقام و منزلت شهید نزد خداوند متعال افزود: جایگاه شهدا در دنیا و آخرت ویژه است؛ بارها خداوند این جایگاه ویژه را به بندگان تاکید فرموده لذا برگزاری یادواره شهدا برای ما گوشزد جایگاه آنان محسوب می شود.

فخاری اضافه کرد: حرکت در مسیر ولایت، حفظ نظام و انقلاب از وصایای مورد تاکید شهیدان است و امروز پیروی از شهیدان و ادامه راهشان جز حرکت در مسیر ولایت نیست.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر سکوت در برابر ظلم و بدخواهان نظام و انقلاب را امری ناپسند و مخالف سیره شهیدان دانست و تاکید کرد: اگر کسی نسبت به آرمانهای نظام و انقلاب بی‌تفاوت باشد همراه و همدل با نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های شهید نزد خداوند متعال بیان کرد: حب الهی، خضوع در برابر مومنان و قیام در برابر کفار، مجاهدت در راه خدا و نهراسیدن از ملامت ملامتگران از ویژگی‌های شهیدان است و خداوند به شهیدان در بهشت جایگاهی والا عطا می‌کند و مهمترین آن نیز که فقط انبیا و شهدا به آن می‌رسند این است که شهید به سیمای خداوند نظر می‌کند.

در ابتدای این مراسم حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری ضمن خیر مقدم به حضار و مهمانان در مورد برگزاری آیین به نکاتی اشاره و خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر در شهرری و در راستای جهاد تبیین مراسم‌ها و نشست‌های مختلفی برای برگزاری یادواره شهدا و تشییع شهدا داشته‌ایم.

وی افزود: ۵۰ درصد دفاع مقدس مربوط به مادران شهداست و نهضتی که مادران شهدا شروع کردند با پیوستن دیگر ملت‌های اسلامی به فرهنگ ایثار و استشهاد که کانون آن در جمهوری اسلامی است؛ گستره وسیع‌تری می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha