مدیرروستا: انتخاب گزینه داخلی فرصت‌سوزی است/ نیاز به مربی مطرح خارجی داریم

تهران- ایرنا- عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال، گفت: انتخاب مربی ایرانی در شرایط حاضر فرصت سوزی است و معتقدم نیاز به یک مربی کاربلد خارجی داریم.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از یک ماه از پایان کار تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی، همچنان خبری از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی نیست و مذاکره فدراسیون فوتبال با گزینه‌های داخلی و خارجی ادامه دارد.

در گفت‌وگو با علی‌اصغر مدیرروستا عضو سابق کمیته فنی حرف و حدیث‌های شکل گرفته حول محور نیمکت تیم ملی را بررسی کرده‌ایم.

*بیشتر از یک ماه از پایان کار تیم ملی در جام‌جهانی می‌گذرد اما هنوز سرمربی جدید تیم ملی مشخص نشده است و به نظر می‌رسد فدراسیون اعتقادی هم به استفاده از نظر پیشکسوتان و کمیته فنی ندارد! شما هم حتما دل پری این بی اعتنایی‌ها در زمان حضورتان در کمیته فنی دارید!

زمانی که مهدی تاج رئیس فدراسیون شد، من، ابراهیم قاسپور و حمید استیلی استعفا دادیم و از کمیته فنی بیرون‌ آمدیم. البته قبل از جام جهانی و در زمانی که مسئولیت داشتیم، با نظر کمیته فنی قرار شد مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شود و گزینه کمیته فنی هم علی دایی بود. دایی قبول نکرد و تصمیم گرفته شد که یک مربی خارجی خوب هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

اما کارلوس کی‌روش در نهایت به عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی انتخاب شد. گزینه‌ای که مدنظر شما نبود و با تعریف «مربی خوب خارجی» کمیته فنی جور در نمی‌آمد.

بله، کمیته فنی نظری روی آقای کی‌روش نداشت و تاج با توجه ارتباط خوبی که با این مربی داشت، گفت این مربی را می‌آورد و این اتفاق هم افتاد.

مدیرروستا: انتخاب گزینه داخلی فرصت‌سوزی است/ نیاز به مربی مطرح خارجی داریم

با توجه به نتایج ایران در جام جهانی اما همچنان شاهد هستیم که رئیس فدراسیون فوتبال روی ادامه همکاری با کی‌روش اصرار دارد و این مربی گزینه اصلی فدراسیون است.

اینها فرمان را روی یک جهت قفل کرده‌اند و دارند پیش می‌روند، اینکه چند بار به دیوار خورده‌ایم و سرمان نشکسته است، برایشان مهم نیست. هیچ کسی پاسخگوی نتایج جام‌جهانی نیست.الان هم اگر کی‌روش دوباره سرمربی تیم ملی شود و در جام ملت‌ها روی نیمکت ایران بنشیند، دیگر فدراسیون برای این مربی سنگ تمام گذاشته است.

به نظر می‌رسد هیئت رئیسه هم مانند دوره‌های گذشته عملا از پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی کنار گذاشته شده است.

شنیدم که اعضای هئیت رئیسه انتخاب سرمربی را به آقای تاج تفویض کرده‌اند و اگر این موضوع صحت داشته باشد، فکر می‌کنم که هئیت رئیسه جز مدیرانی که آنجا نشسته‌اند و کارت می‌زنند و می‌روند، هیچ کارایی دیگری ندارند.

مدیرروستا: انتخاب گزینه داخلی فرصت‌سوزی است/ نیاز به مربی مطرح خارجی داریم

با تمام این تفاسیر، به نظر شما فدراسیون فوتبال چه راهبردی را باید برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی دنبال کند؟

در حال حاضر یک مربی خوب خارجی می‌تواند کمک حال فوتبال ایران باشد، البته نه مربی‌ای مانند کی‌روش که در ده سال حضورش در تیم ملی خروجی خاصی نداشته است. معتقدم الان باید یک مربی خوب خارجی به تیم ملی بیاید تا فوتبال ما را متحول کند.

البته علاوه بر نام کی‌روش و برانکو، نام سه مربی ایرانی هم در بین گزینه‌ها دیده می شود، به نظر شما زمان نشستن مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی رسیده است؟

شرایط لیگ نشان داده است که مربیان داخلی با فوتبال روز جلو نمی‌روند و از دانش روز عقب هستند.جام‌جهانی هم اختلاف فوتبال ما و دنیا را نشان داد و در این شرایط باید یک مربی خوب خارجی انتخاب کنیم.با توجه به گزینه هایی که از بین مربیان داخلی مطرح شده است، ما با انتخاب یک مربی ایرانی، آنها را می‌سوزانیم. آقای دایی هم که قبول نمی‌کند به جز یک نفر دیگر که تجربه لازم را دارد، ، بقیه تجربه لازم را ندارند. صحبت از فرهاد مجیدی است که یک مربی جوان است و اگر الان انتخاب شود، سرمایه سوزی کرده‌ایم.مربیانی مانند جواد نکونام و فرهاد مجیدی که جوان هستند و تجربه لازم را ندارند، می‌توانند در کنار این مربی خارجی قرار بگیرند تا صاحب تجربه شوند و بعد از آنها در سطح ملی استفاده کنیم.این بهترین راهکار به نظر من است.الان زمان استفاده از مربی ایرانی نیست و انتخاب یک مربی داخلی کار اشتباهی است و فرصت سوزی می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha